۱۲ شهید و مجروح در حمله ائتلاف سعودی به صعده

در جریان حمله ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه‌ای در استان صعده شماری از غیرنظامیان یمنی مجروح و شهید شدند.

در حمله توپخانه‌ای عربستان سعودی به شهرستان مرزی "شدا" در استان صعده در طی ساعت‌های گذشته یک شهروند یمنی شهید و ۱۱ نفر زخمی شدند.

یک مرکز حقوقی یمنی، حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی در صعده را محکوم و از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایت‌ها انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المسیره، مرکز حقوقی عین الانسانیه یمن اعلام کرد: جنایت توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز در شهر شدا در استان صعده را که به شهادت یک شهروند و زخمی شدن ۱۱ غیرنظامی منجر شد، محکوم می‌کنیم.

این مرکز حقوقی همچنین افزود: سکوت جامعه جهانی و نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد را که در برابر اقدامات کشور‌های ائتلاف متجاوز و مزدوران آن‌ها علیه مردم یمن بی تفاوت هستند، محکوم می‌کنیم.

شمار شهدای حمله ائتلاف متجاوز سعودی به صعده یمن در هفته اول ماه ژانویه به دو نفر رسید

در حمله توپخانه‌ای ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه مرزی شدا در غرب استان صعده در شمال یمن، یک غیرنظامی شهید شد و ۱۱ نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین، شمار قربانیان حملات توپخانه‌ای و موشکی ائتلاف سعودی به شهرستان‌های مرزی منبه و شدا در غرب استان صعده در هفته نخست ژانویه به دو شهید و بیش از ۵۰ زخمی افزایش یافت که شماری از مصدومان مهاجران آفریقایی هستند.

وزارت بهداشت یمن در دولت صنعا، از زمان آغاز آتش بس سازمان ملل در آوریل ۲۰۲۲ تا پایان دسامبر گذشته، شهادت یا زخمی شدن سه هزار و ۲۵۸ غیرنظامی از جمله شماری از مهاجران آفریقایی را بر اثر حملات نیرو‌های ائتلاف سعودی در مناطق مرزی صعده ثبت کرد.

وزارت بهداشت یمن همچنین، شهادت ۲۸۵ غیرنظامی و زخمی شدن دو هزار و ۹۷۳ نفر دیگر از جمله شماری از مهاجران آفریقایی را در نتیجه حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی غرب استان صعده تایید کرد.

وزارت بهداشت یمن، اقدامات نیرو‌های ائتلاف سعودی در مناطق مرزی استان صعده را بر اساس شاخص‌های بین المللی، جنایت جنگی اعلام کرد.

گزارش حقوقی که اواخر ماه گذشته برای ثبت «جنایت تجاوزات آمریکایی سعودی در سال ۲۰۲۲» منتشر شده بود، نشان داد تعداد قربانیان به سه هزار و ۸۳ شهید یا زخمی در بین غیرنظامیان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار