با تسهیلات بنیاد مسکن خانه‌های ناایمن را مقاوم کنید

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از روستاییان خواست با مراجعه به شعب بنیاد مسکن در شهرستان‌های محل زندگی خود از تسهیلات مقاوم سازی مسکن استفاده کنند.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: هم اکنون شاخص مقاوم سازی مسکن در برابر بلا‌های طبیعی در استان ۵۵ درصد و این در حالی است که میانگین شاخص مقاوم سازی مسکن در کشور ۵۲ درصد می‌باشد.

او با اشاره به اینکه، اما شاخص مقاوم سازی مسکن در مقابل بلا‌های طبیعی در شهرستان‌هایی مانند سربیشه، بشرویه، فردوس و درمیان ۴۰ درصد است افزود: نیاز است تا روستاییان این شهرستان‌ها با دریافت تسهیلات از بنیاد مسکن اقدام به مقاوم سازی سکونتگاه‌های خود کنند تا در زمان وقوع بلا‌های طبیعی دچار مشکل نشوند.

تنها با بیان اینکه از ابتدای سال ۲ هزار و ۶۶۳ نفر متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی هستند بیان کرد : از این تعداد ۵۸ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه گفت: این تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین آماده خدمت رسانی در مواقع حادثه

تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در استان آماده خدمات رسانی در مواقع بروز حادثه از جمله بلا‌های طبیعی به مردم استان هستند.

او گفت: هم اکنون کمبودی در زمینه ماشین آلات سنگین در استان نداریم و در زمان وقوع بلا‌های طبیعی بنیاد مسکن آمادگی ارائه خدمات به مردم استان را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.