فرمانده سپاه تهران بزرگ خبر داد؛

برگزاری آیین تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور

سردار حسن زاده گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام ‌استان‌ها خواهیم بود.

سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه تهران بزرگ، صبح امروز در نشست خبری تشییع ۴۰۰ شهید گمنام که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ ایثار و مقاومت و ایستادگی به برکت هشت سال دفاع شکل گرفته است به نحوی که امروز خیلی از جوان‌ها در سراسر جهان، این فرهنگ و الگو را موثرترین راه مقابله با کفر و استکبار انتخاب کردند.

سردار حسن زاده بیان کرد: دفاع مقدس، قله‌های ارزشمندی دارد که یکی از آن‌ها واژه شهید گمنام است؛ این عزیزان کسانی هستند که در دفاع مقدس جهاد کردند و به شهادت رسیدند، اما نام و نشانی از آن‌ها وجود ندارد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: شهدای ما به واسطه عشق و علاقه به فاطمه الزهرا، علاقمند بودند آن‌ها هم گمنام باشند. از اینرو، امسال هم چون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س)، میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام استان‌ها خواهیم بود که از این تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران تشییع می‌شوند که این مراسم نیز با حضور مردم در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران ساعت ۸ صبح برگزار می شود و از آن جا به سمت معراج شهدا حرکت می‌کنند.

سردار حسن زاده ادامه داد: در شب شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز مراسم وداع با پیکر‌های مطهر ۲۰۰ شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

او افزود: این شهدا در مناطق عملیاتی بدر، رمضان، بیت المقدس، کربلای ۵ و ۶ به واسطه تفحص‌هایی که صورت گرفته است، به دست آمده اند.

سردار حسن زاده گفت: ۲۵۰ ایستگاه صلواتی نیز توسط هیأت‌های مذهبی، بسیج و مردم برقرار است که در طول مراسم با شکوه تشییع شهدای گمنام در خدمت زائرین شهدا خواهند بود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان این که جوانان و نوجوانان علاقمند به شهدا هستند، تأکید کرد: مراسم خاکسپاری این پیکر‌ها بعد از تشییع از مقابل دانشگاه تهران در نقاط از قبل تعیین شده برگزار می‌شود که در تهران حدود ۱۸ نقطه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار