باشگاه فرهنگی؛

«محمدرسول الله (ص)» میهمان مخاطبان شبکه یک می شود/«روزمرگی» از مشکلات زنان کارگر می گوید

تعطیلات آخر هفته فرصتی برای بودن کنار خانواده و تجربه یک فضای فرهنگی است.

از راز فاش نشده خواب چیستا تا پخش مجدد فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)»به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات آخر هفته همواره فرصت مناسبی است تا در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات شاد و مفرحی را سپری کنیم و کمی از مشغله‌های کاری هفته و ساعات پرترافیک خیابان‌ها در امان باشیم. در این بین تماشای یک فیلم خوب یا دیدن یک اجرای تئاتر مناسب می تواند گزینه خوبی برای پرکردن اوقات فراغت باشد. اما اگر تصمیم دارید بیشتر در خانه وقت خود را سپری کنید خواندن یک کتاب یا گوش کردن به موسیقی را از دست ندهید. ضمن اینکه هر کدام از شبکه های سیما هم برنامه های خاص خود را دارند و شما می توانید با فیلم های سینمایی آخر هفته همراه شوید.

سینمایی آخر هفته

«سرو زیر آب» فیلمی به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، نویسندگی محمدعلی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی سید حامد حسینی، است که اولین حضور خود را در جشنواره سی و ششم فیلم فجر تجربه کرد.

فیلم سینمایی «سرو زیر آب» که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و شهرداری تهران ساخته شده‌است به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد و به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی سی و ششمین دوره فیلم فجر انتخاب شد.

خلاصه داستان: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیرو سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهی‌اش و بازگشت آرامش سفر بلندی را آغاز می‌کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آن‌ها را تغییر می‌دهد.

در این فیلم بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، مهتاب نصیر‌پور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، فرخ نعمتی، هادی قمیشی، سیاوش چراغی پور، حسن نجاریان، حسین فلاح و امیر دلفانی نقش آفرینی می‌کنند.

تئاتر آخر هفته

نمایش«روزمرگی» عنوان جدیدترین اثری است که به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از یکم آذر ماه در خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۲) روی صحنه می رود.

در این اثر که علیرضا فولادشکن تهیه کنندگی آن را به عهده دارد، آلاله زارع‌طلب، غزل میرزایی، الناز اسماعیلی، المیرا صارمی ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: یه وقتایی دم غروب که می شه، می رم تو این پاساژا، فرقی هم نمی کنه پاساژ صفویه میدون ولیعصر باشه یا یه پاساژ میدون جلیلی ته نواب، وقتی می بینم مغازه ها مشتری ندارن حالم بد می شه ... هی راه می رم و بلند بلند می گم ای خدا مردم پول ندارن، اینا دارن ورشکست می شن ای خدا مردم بدبختن...

کتاب آخر هفته

مجموعه کتاب‌های «تئاتر اسباب‌بازی» نوشته‌ احمد شهدادی همزمان با هفته‌کتاب و در حاشیه‌ چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به مخاطبان معرفی شد. این مجموعه مشتمل بر پنج کتاب با نام‌های «گنجشگک اشی مشی»، «مامان بزِ زنگوله پا»، «خروس و پادشاه»، «پیشیِ بی دم، پیشی نمی‌شه»، «گنجشگ و پنبه دونه» است.

این اثر که مناسب رده‌ سنی ۷ تا ۹ سال از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است با پرورش ذهنیت دراماتیک، گونه‌ای از تئاتر صحنه‌ای محسوب می‌شود.

در تدوین و تالیف این اثر محسن امینی به عنوان طراح عروسک‌ها و نجمه قاسم‌زاده‌اقیانی به عنوان نویسنده‌ مثل‌های نمایشی و شهاب شفیعی‌مقدم به عنوان طراح گرافیک همراه بوده‌اند.

فیلم تلویزیونی آخر هفته

مصادف با میلاد باسعادت حضرت محمد مصطفی (ع)، فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» به کارگردانی مصطفی عقاد، جمعه ۲ آذرماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش می شود.

این فیلم براساس روایت زندگی پیامبر اکرم (ص) است که با هنرنمایی آنتونی کوئین و ایرنه پاپاس ساخته شده و بارها هم در ایران و دیگر کشورهای جهان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.