افزایش ۳ برابری تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی بیله سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار ۳ برابر افزایش یافته است.

صاحبعلی اصغری با اشاره به افزایش سه برابری تردد کامیون‌ها از پایانه مرزی و گمرک بیله‌سوار خبر داد و گفت: با تجهیز پایانه مرزی بیله سوار به سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی زمینه برقراری نظم و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و بازرگانان فراهم شده است.

فرماندار بیله‌سوار افزود: طی یک ماه گذشته ظرفیت پذیرش کامیون در محوطه گمرک و پایانه مرزی افزایش یافته و علاوه بر این همکاری تنگاتنگی بین واحد‌های مستقر در محل برای تسهیل تردد کامیون‌ها شکل گرفته است.

اصغری با بیان اینکه با جدیت پیگیر اجرایی شدن برنامه‌های تدارک دیده شده برای گمرک و پایانه مرزی بیله سواربرای کاهش معطلی کامیون‌ها در گمرک بیله سوار هستیم، اظهار کرد: پیش بینی‌های لازم برای تامین پارکینگ ناوگان حمل بار حاضر در کمربندی صورت پذیرفته و اقدامات لازم در حال اجراست.

او افزایش تردد کامیون‌ها در گمرک بیله سوار را فرصت ارزیابی کرد و با تاکید بر لزوم استفاده از این فرصت گفت: آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تردد کامیون‌ها در این گمرک بیش از ۳ برابر شده است و برای تسهیل تردد این کامیونها، امکانات رفاهی ویژه شرکت‌ها و بازرگانان و رانندگان بخش حمل و نقل کالا در گمرک و پایانه بیله سوار اقدامات مناسبی پیش‌بینی و عملیاتی شده است

فرماندار بیله‌سوار افزایش ظرفیت پارکینگ تیرپارک سازمان حمل و نقل و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان در داخل مجموعه تیر پارک را از جمله اقدامات اداره کل حمل و نقل و راهداری استان ذکر کرد و گفت: علاوه بر این با تجهیز پایانه مرزی بیله سوار به سیستم نوبت‌دهی الکترونیکی زمینه برای ایجاد نظم و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و بازرگانان فراهم شده است.

اصغری تفکیک کامیون‌های حاضر در گمرک بیله سوار را از دیگر اقدامات انجام شده برای نظم بخشی به ورودی و خروجی گمرک این شهرستان عنوان کرد و گفت: طی روز‌های اخیر و برای کاهش ترافیک در محور‌های منتهی به گمرک کامیون‌های ترانزیتی به سمت تیرپارک و کامیون‌های صادراتی به محوطه پایانه هدایت شدند. علاوه بر این لیست کامیون‌های بومی هم استخراج شده که برای این‌ها هم برنامه مشخص خواهیم داشت.

او همچنین از تسطیح محوطه تیرپارک برای هدایت کامیون‌ها به این محوطه خبر داد و گفت: قبلا روزانه ۱۵۰ دستگاه کامیون وارد پایانه می‌شد الان این تعداد به پانصد دستگاه رسیده است. بدیهی است ترخیص این تعداد کامیون نیازمند همکاری گمرک کشور مقابل هم هست.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه عمده توقف کامیون‌ها در کمربندی بیله سوار تا محوطه درب پایانه مرزی است، یادآورشد: بر اساس توافقاتی که با طرف مقابل شده الان روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از گمرک جمهوری آذربایجان ترخیص می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.