افزایش ۲۰۰ درصدی تردد کامیون از مرز بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: تردد کامیون از مرز بیله سوار در مقایسه با گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

صاحبعلی اصغری از افزایش تردد کامیون‌های ترانزیت از روزانه ۱۵۰ دستگاه به روزانه ۴۰۰ دستگاه خبر داد و گفت: در نتیجه تعاملات بین‌المللی و افزایش مراودات تجاری، حجم کار در گمرک بیله سوار به ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار بیله سوار افزود: افزایش تردد کامیون‌های باری منجر به ایجاد ترافیک در مسیرکمربندی و جلوی گمرک بیله سوار شده است که برای تسهیل امور گمرکی و ایجاد امکانات رفاهی برای شرکت‌های فعال در گمرک، دستگاه‌های استانی و شهرستانی ملزم به ایجاد زیرساخت‌ها شدند.

اصغری بیان کرد: روان سازی تردد کامیون‌ها در مرز بیله سوار از مطالباتی است که امیدواریم با همکاری طرفین هر چه زودتر انجام شود و برنامه ریزی اتخاذ شده است تا ظرفیت تیر پارک بیله سوار هم افزایش یابد.

او با اشاره به آمار هشت ماهه گمرک بیله سوار گفت: طی این مدت ۱۲۱ میلیون دلار صادرات و ۳.۵ میلیون دلار واردات از گمرکات بیله سوار صورت گرفته است و حدود ۵۰ هزار نفر مسافر از این گمرک تردد کرده اند.

علی محبوبی پور، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل و برخی از مدیران کل استان ضمن حضور در پایانه مرزی بیله‌سوار، با برخی از کامیون‌داران بومی و غیربومی مستقر در پایانه مرزی گفتگو و از محوطه تیر پارک این گمرک بازدید کردند.

برگزاری نشست مشترک در خصوص بررسی مسائل و مشکلات ترافیک کامیون در مسیر‌های منتهی به بیله سوار از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در این سفر بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.