افزایش ۵۳ درصدی ترانزیت کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در هشت ماه امسال ۵۳ درصد افزایش یافته است.

کلیم‌الله وثوقی گفت: امسال در این مدت ۴۶۱ هزار و۷۴۳ تن کالا از این پایانه ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل می گوید: این میزان بار و کالا توسط ۲۰ هزار و ۷۵۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده است.

او گفت: آب معدنی، برنج، انواع سنگ‌های ساختمانی، سیمان، قیر، ام دی اف، گچ، نئوپان، انواع گالوانیزه، ورق آهنی و پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی در این مدت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل می گوید: در هشت ماه امسال در مجموع ۲۸۴ هزار و ۹۵۷ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۷۱ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی از مرز بیله سوار وارد کشور شده است.

وثوقی گفت: از این مقدار ۱۰ هزار و ۲۹۱ تن کالا توسط ۶۳۲ دستگاه کامیون ایرانی، ۱۹۹ هزار و ۵۲۶ تن کالا توسط هشت هزار و ۷۲۱ دستگاه کامیون آذری ،۵۷ هزار و۸۳۳ تن کالا توسط ۲ هزار و۷۳۴ دستگاه کامیون ترکیه و ۱۷ هزار و۳۰۷ تن کالا نیز توسط ۹۸۴ دستگاه کامیون سایر ملیت ها از مرز بیله سوار ترانززیت ورودی شده است.

او پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و می گوید: عملیات گندزدایی و ضدعفونی سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا مرتب انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.