هموار شدن مسیر برای توسعه نهبندان

سفر دکتر رئیسی به نهبندان هر چند بسیار کوتاه بود، اما به یقین برکاتی در پی خواهد داشت که سبب توسعه و آبادانی این شهرستان خواهد شد.

نهبندان یکی از کهن‌ترین شهر‌های شرق کشور با تمدنی چند هزار ساله است اما با وجود قدمت دیرینه  از روند توسعه ای کمی برخودار بوده و هست اینک با حضور مقامات عالی رتبه کشور در این شهرستان جای امیدواری است که شاهد رشد همه جانبه نهبندان در توسعه باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات و درخواست های مطرح شده در زمینه توسعه این شهرستان گفت: فعال سازی بازارچه مرزی دوکوهانه که چندین سال است از سوی دولت افغانستان تعطیل شده از خواسته‌های مهم مردمی بود و در حاشیه و پیش از سفر دکتر رئیسی به نهبندان به ایشان منتقل شد.

او افزود: رئیس جمهور طی این سفر قول پیگیری رفع موانع بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه  را داد و پیگیری این موضوع را از اولویت های کاری  استاندار خراسان جنوبی دانست.

نخعی همچنین واریز عواید سهمیه سوخت مرزنشینان نهبندان و سربیشه را از دیگر درخواست‌های مهم مردم عنوان کرد و اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور افزایش شعاع نوار مرزنشینی برای اختصاص  سهمیه سوخت به مرزنشینان نهبندان و سربیشه از ۲۰ به

نخعی بیان کرد: در حاشیه این سفر از رئیس جمهور خواستیم تا با توجه به این که مدتهاست عواید فروش سوخت مرزنشینان به حساب آن‌ها واریز نشده است دستور پرداخت یک نوبت به صورت علی الحساب را صادر کنند که مورد مساعدت وی قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: علاوه بر این‌ها موضوع دوبانده سازی محور نهبندان به بیرجند و اختصاص سهمیه پذیرش دانشجوی پزشکی از داوطلبان بومی منطقه و درخواست اختصاص پزشک متخصص به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، ارتقای مجتمع عالی سلامت نهبندان به دانشکده و ارتقای سطح رشته‌ها و مدارک این مجتمع از کاردانی به کارشناسی و کارشناسی ارشد را هم با رئیس جمهور در میان گذاشتیم که مورد تایید ایشان قرار گرفته و دستور مساعد در این خصوص از سوی ایشان صادر شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عدم اخذ وجه برای تمدید پروانه چرای دام دامداران را از دیگر خواسته‌های مردمی برشمرد و افزود: اداره منابع طبیعی برای تمدید پروانه چرای دام از دامداران مبالغی را دریافت می کند که برخی از دامداران توان پرداخت این مبالغ را ندارند و از این رو از رئیس جمهور درخواست کسر و بخشودگی این وجوه یا اقساطی کردن آن را مطرح کردیم که دستور مساعد آن صادر شد.

نخعی تصریح کرد: تمام دغدغه‌ها و خواسته‌های مردم نهبندان و سربیشه در دیدار‌های گذشته و در طی سفر ریاست جمهور به نهبندان به صورت کتبی و شفاهی به ایشان منتقل شده و تمام آن‌ها مورد بررسی و پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.