برگزاری نخستین دوره آموزش‌های رایگان داستان‌نویسی در حاشیه مشهد

مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی گفت: نخستین دوره آموزش‌های رایگان داستان‌نویسی برای ساکنان حاشیه مشهد در حال برگزاری است.

فریده سلطانی مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی گفت: برپایی این دوره آموزشی از مهرماه امسال با هدف شناخت استعداد‌های جوان در حوزه داستان نویسی طی رایزنی با شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ویژه مناطق حاشیه شهر مشهد آغاز شده و اکنون مرحله تکمیلی آن در حال برگزاری است.

او افزود: ۶۰ نفر از ساکنین حاشیه شهر مشهد در دوره‌های آموزشی داستان نویسی به صورت رایگان شرکت کرده و با شگرد‌ها و شیوه‌های آن زیر نظر اساتید مجرب آشنا شدند.

مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی ادامه داد: این دوره آموزشی شامل سه مرحله مقدماتی در قالب ۱۲ کلاس، مرحله تکمیلی در قالب هشت کلاس و مرحله پیشرفته به صورت مشروط است.

سلطانی بیان کرد: کلاس‌های آموزشی در روستای "پاوان" حوالی منطقه گلشهر مشهد ویژه دختران و پسران بین ۱۱ تا ۱۵ ساله، در فرهنگسرای غدیر واقع در خیابان شهید شیرودی ویژه بانوان و پسران بیش از ۱۵ سال سن، در فرهنگسرای حجاب واقع در خیابان هدایت نیز ویژه دختران بیش از ۱۵ سال سن در حال برگزاری است.

نخستین دوره آموزش‌های رایگان داستان‌نویسی در حاشیه مشهد برگزار شد

او تصریح کرد: به دلیل استقبال مطلوب از این دوره ها، در حال رایزنی برای برگزاری آن‌ها در شهرک شهید رجایی و منطقه کوی طلاب مشهد نیز هستیم.

مدیر موسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم خراسان رضوی تاکید کرد: به موازات برگزاری این دوره‌های آموزشی فراخوان جشنواره داستان کوتاه "نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی" از ابتدای مهرماه منتشر شد و در مهلت مقرر ۴۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

سلطانی اظهار کرد: هم اکنون آثار مزبور توسط هیات داوران در دست بررسی است و اختتامیه جشنواره نیز در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود، برگزیدگان این جشنواره ضمن دریافت جوایز و هدایای نقدی، اثرشان در قالب کتاب به چاپ می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار