شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به کار خود پایان داد

۵ اثر به بخش نهایی داوری شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی راه یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت : شانزدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان بیرجند در محل سالن ایثار بنیاد شهید بیرجند برگزار شد که از‌ مجموعه ۱۵ اثر۵ اثر به بخش نهایی داوری راه یافته که به روش فیلم تئاتر مورد بازبینی داوران قرار گرفته است.

فرخنده افزود: این آثار توسط دو داور از تهران و یک داور از خراسان جنوبی، داوری شده است و یک گروه از این ۵ گروه به جشنواره منطقه‌ای در مازندران راه می‌یابند.

وی گفت: امسال قرار است در ۵استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شود که خراسان جنوبی یکی از این ۵ استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی افزود: از ۲۴ تا ۳۰ دی ماه هفته فرهنگی استان است که یکی از برنامه‌های این هفته جشنواره طنز استان است که در شهرستان قائنات به مناسبت بزرگداشت حکیم بزرگمهر قاینی با همکاری دانشگاه بزرگمهر قاین برگزار خواهد شد.

آینه دار مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه هر کدام از این نمایش نامه‌ها که ظرفیت تبدیل به تله تئاتر را دارد ما آمادگی تبدیل آن را داریم گفت: در طول چند سال اخیر ۲۳ کار نمایشی فیلم و سریال در مرکز صدا و سیمای استان توسط هنرمندان استان تولیده شده که سه فیلم و یک سریال در نوبت پخش شبکه‌های سراسری است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: امروز هنرمندان می‌توانند با کار هنرمندانه با جنگ رسانه‌ای مقابله و جوانان را جذب هنر خود کنند.

نخعی افزود: به زودی انجمن‌های فرهنگی استان در محل ساختمان فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد با افتتاح خانه فرهنگ مستقر خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار