نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان از مطالبات به حق دانشجویان استقبال کنند

ایزدخواه گفت: مطالبه گری در دانشجویان می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را حل کند.

ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز به مناسبت روز دانشجو در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر حضور دانشجویان در شرکت‌های علم و فناوری پررنگ‌تر شده و دانشجویان همواره در خط مقدم پیشرفت در تمام عرصه‌های علمی قرار دارند.

او افزود: در عرصه بین الملل تعاملات فرهنگی، علمی و دانشگاهی بی نقش نبوده است.

ایزدخواه تصریح کرد: جنبش دانشجویی در سه حوزه علم و پژوهش، عدالت خواهی و تحلیل گری ورود پیدا کرده است؛ پرچم عدالت خواهی از درون دانشگاه‌ها بلند شده، اما همیشه مدیران از این عرصه‌ها استقبال نکرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه یکی از آسیب‌هایی که جریان دانشجویی دچار شده این است که دانشجویان تنها انتقاد می‌کنند و بعد از منتظرند که دیگران آن‌ها را به اهدافشان برسانند که در اینجا دانشجو باید برای سازندگی آماده باشد.

او بیان کرد: اگر پیشرفت‌هایی تا به امروز در حوزه‌هایی مانند فناوری حاصل شده است؛ پایه گذار این‌ها دستگاه‌های اجرایی نبوده اند بلکه پیشرفت از هسته‌هایی که از دانشگاه وارد میدان شده اند، آغاز شده است.

در ادامه جلسه، دانشجویان نیز مطالبات خود را بیان و ایزدخواه با توجه به حوزه اختیارات خود پاسخ داد.

مواردی همچون عدم توازن در توسعه و بی توجهی به آمایش سرزمین، حل برخی از مشکلات روزمره معیشت مردم همچون صدور مجوز‌های کسب و کار، رشد مطالبه گری و تحلیل گری در دانشجویان، مشکلات دانشگاه‌های فنی و حرفه ای، ایجاد پیوند بین دانشجو و مردم، تصویب نشدن طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه مطرح شد.

در پایان جلسه با حضور ایزدخواه، لامعی رئیس دانشگاه بیرجند و سایر میهمانان از دانشجویان برتر در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه بیرجند تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.