تجلیل از ۵۰ برگزیده پژوهش و فناور خراسان جنوبی

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر خراسان جنوبی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

قناعت  استاندار خراسان جنوبی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر گفت: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی، این است که مبنای فعالیت‌های خود را بر اساس حوزه پژوهش رقم بزنند و اکنون سه ضلع توسعه کشور آموزش، پژوهش و اجرا است.

وی افزود : توجه به تولید، اشتغال زایی و دانش بنیان نیاز امروز جامعه است که برای تحقق آن باید هماهنگی خوب بین ظرفیت‌های استانی با جامعه دانشگاهی باشد.

قناعت با بیان اینکه سمت و سوی تمام تلاش پژوهشگران ما در عرصه‌های مختلف باید برای خروجی تولید ثروت باشد گفت: انتظار یا نیاز جامعه از یک پژوهشگر، تبدیل پژوهش و ایده به تولید ثروت و درآمد است و در این خصوص پژوهشگران باید همواره به علم روز پیش روند و برای حل مسائل و مشکلات کشور ایده ارائه دهند.

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند نیز با بیان اینکه علم و پژوهش از ابتدای انقلاب مورد توجه بوده است گفت: دانشجویان و فناوران برتر با بررسی کمیته پژوهش انتخاب شده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دانشگاه ما پویا و رو به رشد است گفت: این فضا مستعد پیشرفت است، اما هنوز نرم افزار‌های اداری کشور به دانشگاه‌ها وابسته نشده است.

ایزدخواه با بیان اینکه حکومت باید از نخبه‌ها استفاده کند افزود: ظرفیت عظیم دانشگاهی هنوز دیده نشده است و حاکمیت خودش را متکی به جامعه دانشکده‌ای نکرده است.

وی با بیان اینکه مسائل کشور راه حلش موجود است و در دست پژوهشگران و نخبگان است گفت: اتکای سیاست گذاری ها، باید به دانشگاه‌ها واگذار شود و جامعه دانشگاهی هم باید ماحصل فکر و اندیشه خود را مشتاقانه‌تر ابراز و بیان کند.

برچسب ها: پژوهشگر ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.