سردرگمی دولت‌های اروپایی در برابر افزایش تورم

در حالی که تورم در کشور‌های اروپایی افزایش یافته و کارگران خواهان افزایش دستمزد‌ها هستند اما دولت‌های اروپایی نیز با این خواسته مخالفت می‌کنند.

در حالی که تورم در کشور‌های اروپایی افزایش یافته است و کارگران خواهان افزایش دستمزد‌ها بر اساس تورم هستند و دولت‌های اروپایی نیز با این خواسته مخالفت می‌کنند؛ دولت‌ها در قاره اروپا از ترس تأثیر افزایش دستمزد‌ها بر تورم، درخواست معترضان را نادیده می‌گیرند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، میزان تورم در اتریش به یازده درصد رسیده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. اتحادیه‌های کارگری تهدید کرده اند همانند کارگران راه آهن اعتصاب خواهند کرد.

در همین راستا اتریشی‌ها دچار بحران‌های اقتصادی پیاپی شده اند. بعد از آنکه اعتراضات به بخش حمل و نقل رسید و در چند هفته گذشته چندین بار کشور را به حالت فلج درآورد، اتحادیه‌های حمل و نقل تهدید کرده اند که اگر دولت خواسته آن‌ها را برای بالا بردن دستمزد‌ها اجابت نکند باز هم دست به اعتصاب می‌زنند.

یکی تاز شهروندان اتریش در این خصوص به شبکه روسیا الیوم گفت: شهروندان اتریش در وضعیت مناسبی قرار ندارند، آن‌ها از یک سو خواهان بالا رفتن دستمزد‌ها هستند تا بتوانند در برابر تورم بایستند و از سوی دیگر هراس دارند که افزایش حقوق‌ها به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شود.

تورم در اتریش به بیش از یازده درصد رسیده است. میزانی که اتریش ده‌ها سال با آن روبرو نشده بود. علاوه بر این شمار آوارگان اوکراینی هم رو به افزایش است. این مسائل باعث شده است مردم اعتماد خود را به دولت از دست بدهند. نظرسنجی مرکز افکارسنجی «سورا» نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از مردم از عملکرد دولت این کشور راضی نیستند.

درخواست برای مرتبط کردن دستمزد‌ها به میزان تورم فقط مربوط به اتریش نیست بلکه اتحادیه‌های کارگری فرانسه هم از سه هفته قبل خواهان این مسئله بوده اند، اما دولت‌ها از ترس بالا رفتن دوباره میزان تورم از قبول این درخواست‌ها سر باز می‌زنند. اکنون این دولت‌ها در وضعیتی سخت قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۶:۳۶ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
فرصت بی نظیری برای ایران و کشورهای مخالف غرب به دست آمده تا اروپا را به چالش بکشند. مردم اروپا با دید مادی که دارند بسیار ضربه پذیرتر از کشورهای مقاومی مثل ایران هستند. باید با جنگ ترکیبی و نرم، حکومت های اروپایی را به چالش کشید. همان تصاویر غیرواقعی که از ایران انتشار دادند به صورت واضح و علنی در اروپا رخ خواهد داد. باید از این فرصت ها استفاده کرد و اعتراضات مردمی کل اروپا را تحریک و تشدید کرد.
آخرین اخبار