کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر خراسان رضوی:

مشکلات جامعه را می‌توان در صحنه تئاتر بیان کرد

کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌ها به تئاتر توجه نمی‌شود، در حالی که می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را در صحنه تئاتر بازگو کرد.

احمد اکبرزاده کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر  خراسان رضوی گفت: با وجود امکانات پایین و بودجه حداقلی شاهد نمایش‌هایی با کیفیت بالا بودیم و تصور می‌کنم جشنواره امسال از سطح بالایی برخوردار بود. تمام عوامل با سعی و تلاش خود توانستند جشنواره‌ای در سطح  خراسان رضوی برگزار کنند.

او در خصوص موضوع و هدف از به صحنه بردن نمایش انتظار با بوی نرگس  افزود: این نمایش نوشته زینت صالح‌پور است که در رابطه با سختی‌ها و جانفشانی‌های پرستاران نوشته شده و با توجه به دوران همه‌گیری کرونا که پرستاران بسیاری فداکاری کردند، تصمیم گرفتیم تا این لحظات را در قالب نمایش به اجرا درآوریم و این جانفشانی را به نسل جوان نشان دهیم که دست کمی از ایثار رزمندگان در زمان جنگ ندارد.

کارگردان تئاتر با اشاره به بی‌توجهی به تئاتر شهرستان ادامه داد: از مسئولان شهرم بسیار گله‌مند هستم چرا که در طول ۳۲ سالی که تئاتر کار می‌کردم، هیچ حمایتی از سوی مسئولان نشد و به ناچار برای مدتی تئاتر را کنار گذاشتم. مسئولان به تئاتر به خصوص در شهرستان‌ها توجهی ندارند. برخی به ما می‌گویند اصلا تئاتر کار نکنید؛ در حالی که می‌شود بسیاری از مشکلات جامعه را در صحنه تئاتر بازگو کرد.

اکبرزاده بیان کرد: در گذشته تربت حیدریه یکی از قطب‌های تئاتر در کشور محسوب می‌شد، اما امروز تنها سالن تئاتر شهر آن از بین رفته و به سینما تبدیل شده است. بر این اساس ما نیز برای اجرای نمایش در جشنواره تئاتر استانی ناچار بودیم در اتاقی با ابعاد سه در چهار تمرین کنیم.

او تصریح کرد: می‌توان با فرهنگ‌سازی و کمک گرفتن از خیران جهت تاسیس سالن‌های تئاتر، هزینه‌های تولید تئاتر را به حداقل رساند و صحنه مقدس تئاتر را حفظ کرد.

کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر خراسان رضوی تاکید کرد :مشکلات مادی در تئاتر بسیار زیاد است و از طرف هیچ ارگانی حمایت نمی‌شویم. به عنوان نمونه تمام نمایش‌هایی که ارائه کرده‌ام، با هزینه شخصی خودم بوده، اما حاضرم این کار را انجام دهم تا استرس هزینه‌های مالی به عوامل گروهم وارد نشود و بتوانم کار با کیفیتی تولید کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار