طرح های بهداشتی نیمه تمام یک گام تا تکمیل

۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح های بهداشتی نیمه تمام در خراسان جنوبی جذب شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با محوریت ۳۳ طرح نیمه تمام بهداشتی در استان با زیر بنای ۱۶ هزار متر مربع منعقد شده است که امیدواریم اکثر این طرح‌ها تا پایان سال و برخی تا اردیبهشت سال آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

او افزود: اعتبار در نظر گرفته شده، برای این طرح ها، ۸۰ میلیارد تومان است که از محل ارزش افزوده و محرومیت زدایی جذب شد و این خبری خوش برای تکمیل طرح‌های بهداشتی دانشگاه است.

دهقانی بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی شوسف در نهبندان، طرح توسعه مرکز خدمات سلامت شبانه روزی درح در سربیشه، ستاد مرکز بهداشت شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه و خوسف و همچنین دو محل زیست پزشک در درمیان با مشارکت بنیاد علوی، بخشی از مهمترین پروژه‌های بهداشتی در حال احداث دانشگاه در مناطق محروم استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  افزود: اعتبار کافی طرح توسعه مرکز شبانه روزی درح در نظر گرفته شده است مشروط به اینکه ماده ۲۳ استانی آن اخذ شود، که در این خصوص دانشگاه درخواست دارد مساعدت لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت پذیرد.

او در خصوص طرح ستاد مرکز بهداشت خوسف نیز گفت: تکمیل این مرکز با زیر بنای ۱۳۳۰ متر به ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، با این حال ۷ میلیارد تومان از وزارت بهداشت جذب شده و با توجه به پیگیری و رایزنی‌های انجام شده با نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان، امیدواریم تامین اعتبار ۲ میلیارد باقیمانده از ناحیه استان صورت گیرد.

دهقانی تکمیل مرکز آموزش بهورزی در فردوس را از طرح‌های شاخص بهداشتی عنوان کرد و اظهار کرد: در شهرستان طبس نیز تکمیل پایگاه سلامت شهری مهرآفرین، مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۳ طبس، و تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت عشق آباد و طرح توسعه آن از مهمترین طرح‌هایی است که ساخت آن پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  گفت: در راستای تکمیل طرح‌های بهداشتی درمانی استان و طرح‌های باقیمانده از تفاهم نامه سه جانبه سال ۱۳۹۵ و پیرو پیگیری‌های بعمل آمده درامسالر، ۱۸ طرح نیمه تمام با زیربنای ۶۲۰۰ متر مربع تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.