۲۰بار زندان، سارق را تنبیه نکرد

مردعنکبوتی که با همدستی دوست سابقه‌دارش از دیواروبالکن‌ها بالا می‌رفت و اموال خانه‌ها را سرقت می‌کرد، بازداشت شدند.

اواخر تابستان امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت کرد بعد از آن‌که از خانه مادرش به خانه خود در شمال تهران بازگشته، متوجه سرقت طلا‌ها و فرش‌های دستباف از آنجا شده‌است. با بررسی محل سرقت معلوم شد، این سرقت به شیوه تخریب بالکن رخ داده است. در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند که خانه‌های‌شان مورد سرقت قرار گرفته است. سرانجام چند روز پیش مردی به پلیس۱۱۰ اطلاع داد که دو مرد موتورشان را در خیابان پارک کرده و از دیوار خانه ویلایی بالا رفته و به نظر می‌رسد که سارق باشند. ماموران با دریافت آدرس به آنجا اعزام شدند و توانستند سارقان را موقع فرار از محل بازداشت کنند. در بازرسی از آن‌ها طلا‌های سرقتی کشف شد.

متهمان به پلیس آگاهی تهران منتقل و در بازجویی به سرقت‌های سریالی از خانه‌ها اعتراف کردند. مهرداد یکی از سارقان در اظهاراتش گفت: پنج ساله بودم که اولین سرقتم شروع شد. از مغازه پدرم پول و خوراکی سرقت می‌کردم. بزرگ‌تر که شدم درس را رها کردم و در رفاقت با دوستان ناباب خلافکار شدم. از خانه‌ها و خودرو‌ها سرقت می‌کردیم، تاکنون بیش از ۲۰مرتبه به زندان افتاده‌ام. آخرین بار بعد از آزادی با دوست سابقه‌دارم سرقت خانه‌ها را شروع کردیم. با توپی‌زنی و بالکن‌روی از خانه‌ها سرقت می‌کردیم. مثل عنکبوت از دیوار‌های خانه‌ها بالا می‌روم. در این مدت از خانه‌ها طلا، فرش دستباف و ۵۰دستگاه لپ‌تاپ سرقت می‌کردیم. خلاف باعث شد همسرم طلاق بگیرد. دو فرزند دارم که راه من را نرفتند، یکی مهندس و دیگری وکیل است و در ترکیه زندگی می‌کنند. اگر سارق نمی‌شدم، چون خطاطی‌ام خوب است، استاد خطاطی می‌شدم. با اعتراف متهمان تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

جام جم/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
19 بار دستگیری و زندانی هم قوه قضاییه را تنبیه نکرد که دزد را آزاد نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
سارق که با زندان تنبیه نمی شود .
سارق فقط باگرز گران تنبه خواهد شد.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
سارق که با زندان تنبیه نمی شود .
سارق فقط باگرز گران تنبه خواهد شد.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
از زندان نباید بیرون بیاد وگرنه بقیه رو بیچاره می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
, اگر به حکم قرآن مبنی بر قطع انگشتان دست سارق عمل نشود اینطور می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرضا
۰۲:۱۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
کاملاً درست می‌فرمایند این دوست گرامی. اگه طبق احکام شرعی و دینی و قرآنی با سارقان و دیگر مجرمان برخورد بشه ، بازدارندگی تحقق پیدا می‌کنه.اما افسوس از شعار تا عمل بر طبق احکام و دستورات الهی و قرآنی.متاسفانه در اکثر اوقات دادگستری حق را به مجرمان و سارقان میده چون قانون ایران ، قانونی فقط برای ضعفا و فقیران است قانون برای اونا اجرا میشه ، اما برای گردن کلفت ها نه... سارق گرفته میشه ، اونوقت ۳ شاهد عادل و نماز شب خون بعنوان شاهد از مال‌باخته می‌خوان... ساعت ۳ و ۴ بامداد مگه اون انسان شریف نماز شب خوان میاد نگهبانی بده تا سارقی که اموال مردم را به سرقت ببره ، بعد فرداش بعنوان شهود میاد بر علیه سارق شهادت بده
آخرین اخبار