به سرانجام رسیدن چهار طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان جنوبی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: چهار طرح نیمه‌تمام ورزشی، آموزشی در این استان از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی تکمیل شده است.

چاوشان گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان که شهریور پارسال انجام شد، ۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام ورزشی و آموزشی به حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

او افزود: این مصوبه شامل اختصاص ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل طرح های ورزشی آموزش و پرورش استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار کرد: از این محل ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای مجموعه ورزشی شهید شهپر، هفت میلیارد تومان برای استخر سرپوشیده حاجی‌آباد زیرکوه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی ریحانه النبی قاینات و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی شهدای معلم طبس تخصیص یافته که مصوبه کامل اجرایی شده است.

او ادامه داد: از دیگر مصوبات سفر اول، تخصیص سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در طرح های آموزش و پرورش استان شامل مدرسه ۶ کلاسه برکت ارسک شهرستان بشرویه، مدرسه ۲ کلاسه برکت جلاران درمیان و مدرسه ۶ کلاسه برکت درح در سال ۱۴۰۰ بوده که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرایی شده است.

چاوشان، تکمیل فاز اول مجموعه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را از دیگر مصوبات سفر استانی دولت برشمرد و افزود: از این محل مبلغ ۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تخصیص داده شده است.

او عنوان کرد: در چارچوب مصوبات سفر رئیس جمهور مقرر شد سه میلیارد تومان برای تکمیل زمین چمن مصنوعی شهید چمران بشرویه توسط وزارت نفت در نظر گرفته شود که این طرح ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله اخذ تخصیص اعتبار است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تکمیل مجتمع شبانه‌روزی حاجی‌آباد زیرکوه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر مصوبات بوده که مقرر شده توسط سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تکمیل شود لذا پیگیری درخصوص تکمیل پروژه توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در دست انجام است.

چاوشان تصریح کرد: در متمم مصوبات سفر مقرر شده ۳۵ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای پروژه‌های حاشیه شهر بیرجند، ۲۵ میلیارد تومان برای دانشگاه فرهنگیان و سه میلیارد تومان برای تکمیل طرح های ورزشی تخصیص یابد که با پیگیری‌های صورت گرفته، در هفته آتی مبلغ ۲۴ میلیارد تومان تخصیص را خواهیم داشت.

رئیس جمهور ۱۹ شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد که رهاورد این سفر برای استان بیش از ۱۰۰ نوع مصوبه بوده و از این تعداد ۸۰ مصوبه در زمینه عمرانی و زیرساختی است.

۱۱ هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای سه سال (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲) اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.