رکوردشکنی دوباره نرخ تورم در کشورهای منطقه یورو

یورو استت تایید کرد تورم سالانه در کشورهای منطقه یورو به بالای ۱۰ درصد رسیده است.

مرکز آمار و ارقام اتحادیه اروپا موسوم به «یورو استت» اعلام کرد که تورم سالانه در کشور‌های حوزه یورو در مقایسه با رقم ۹.۹ درصد در ماه سپتامبر، در ماه اکتبر به رکورد ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش این مرکز پایین‌ترین نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر به فرانسه (۷.۱ درصد) و مالت (۷.۴ درصد) اختصاص داشته است. همچنین بالاترین رشد قیمت مصرف‌کننده با ۲۲.۵، ۲۲.۱ و ۲۱.۹ درصد به ترتیب در استونی، لیتوانی و مجارستان ثبت شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پایین‌ترین نرخ تورم سالانه در ماه اکتبر به فرانسه (۷.۱ درصد) و مالت (۷.۴ درصد) اختصاص داشته است. همچنین بالاترین رشد قیمت مصرف‌کننده با ۲۲.۵، ۲۲.۱ و ۲۱.۹ درصد به ترتیب در استونی، لیتوانی و مجارستان ثبت شده است.

 به دلیل حمله روسیه به اوکراین و به دنبال آن تحریم‌هایی که غرب بر مسکو وارد کرد، روسیه عرضه انرژی به کشور‌های اروپایی را بسیار کاهش داده است و همین هم موجب افزایش قیمت در این کشور‌ها از جمله در انگلیس شده است. در هفته‌های اخیر بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به زمستان در این کشور‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا احتمال کمبود انرژی و افزایش قیمت‌های را پیش‌بینی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار