تورم بی سابقه در منطقه یورو رکورد زد

تورم سالانه در منطقه یورو با افزایشی چشمگیر به ۹.۱ درصد رسیده و رکورد زد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس برآورد اخیر دفتر آمار اتحادیه اروپا، تورم سالانه منطقه یورو در ماه آگوست رکورد زده و به ۹.۱ درصد رسید. این در حالی است که ماه جولای تورم در این منطقه ۸.۹ درصد بوده است.

این دفتر آمار در بیانیه‌ای اعلام کرد انتظار می‌رود قیمت انرژی در ماه آگوست با ۳۸.۳ درصد افزایش، در مقایسه با ۳۹.۶ درصد در ماه جولای بالاترین رشد سالانه را داشته باشد.

پس از آن در رتبه‌ای بعدی بالاترین میزان تورم، مواد غذایی و دخانیات (۱۰.۶ درصد در ماه آگوست، افزایش نسبت به ۹.۸ درصد در ژوئیه)، کالا‌های صنعتی غیر انرژی (۵.۰ درصد در ماه آگوست، افزایش نسبت به ۴.۵ درصد در ژوئیه) و خدماتی (۳.۸ درصد در ماه اوت در مقایسه با  ۳.۷ درصد در ماه جولای) قرار دارند.

در همین حال، تورم اصلی، بدون احتساب انرژی، غذا و دخانیات، در ماه اگوست به ۴.۳ درصد افزایش یافت در حالی که ماه قبل این میزان ۴ درصد بود.

این در حالیست که به دلیل حمله روسیه به اوکراین و به دنبال آن تحریم‌هایی که غرب بر مسکو وارد کرد، روسیه عرضه انرژی به کشور‌های اروپایی را بسیار کاهش داده است و همین هم موجب افزایش قیمت در این کشور‌ها از جمله در انگلیس شده است. در هفته‌های اخیر بسیاری از مقام‌های اروپایی نسبت به زمستان در این کشور‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، زیرا احتمال کمبود انرژی و افزایش قیمت‌های را پیش‌بینی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار