آمریکا: مقابله با تورم دشوار و طولانی خواهد بود

رئیس بانک مرکزی آمریکا هشدار داد مبارزه با تورم در این کشور برای خانوار‌ها و مشاغل آمریکایی رنج آور است.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه هشدار داد مبارزه با تورم در این کشور برای خانوار‌ها و مشاغل آمریکایی رنج آور است، اما کنار گذاشتن این مبارزه برای اقتصاد آسیب بیشتری خواهد داشت.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پاول در سخنانی صریح در همایش بانکداران هشدار داد بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ‌های بهره از ابزار‌های خود برای مقابله با تورم استفاده خواهد کرد.

او افزود: بازگشت به ثبات قیمت زمان می‌برد و منجر به یک دوره طولانی رشد کمتر و همچنین کاهش رشد بازار کار و اشتغالزایی می‌شود.

بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده، تورم در آمریکا در ژوئیه به ۸.۵ درصد در طی یک سال رسید، در مقابل ۹.۱ درصد در ژوئن، که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است. بر اساس شاخص دیگری که روز جمعه منتشر شد، نرخ تورم در ژوئیه طی یک سال به ۶.۳ درصد در مقابل ۶.۸ درصد در ژوئن کاهش یافت.

پاول معتقد است در حالی که این کاهش‌های اخیر در ماه ژوئیه مورد استقبال است، اما بهبود قیمت‌ها فقط در عرض یک ماه کافی نیست و باید ادامه یابد.

کریستوفر وکیو، تحلیلگر بانک مرکزی تاکید کرد این سخنرانی قاطعانه و صریح پاول، بیش از هر چیز این مفهوم را که بانک مرکزی قرار است سیاست پولی خود را با کاهش نرخ بهره در ابتدای سال آینده تغییر دهد، برای بازار‌ها از میان برد.

پاول در پایان نیز تاکید کرد تورم فعلی یک پدیده جهانی است و بسیاری از اقتصاد‌ها در سراسر جهان با افزایش قیمت برابر یا حتی بیشتر از قیمت‌ها در آمریکا روبرو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار