برگزاری مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک در خراسان جنوبی

مراسم بزرگداشت روزجهانی خاک امسال با شعار "خاک سر آغاز غذا" در خراسان جنوبی نیز برگزار می شود .

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک گفت: مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک ۵ دسامبر مصادف با ۱۴ آذر ماه به صورت ملی درتهران با محوریت معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و در استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و همکاری سایر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط در هفته خاک برگزار می‌شود.

 او افزود: هدف اصلی از برگزاری روز جهانی خاک، فرهنگسازی و توجه به مقوله مدیریت و حفاظت از منابع خاک است.

محمدی اظهار کرد: روز جهانی خاک در استان آذرماه با حضور مقامات و مسئولان عالی رتبه استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف متولی در بخش دولتی و در بخش خصوصی و تشکل ها، در برگزاری روز جهانی خاک مشارکت دارند.

محمدی گفت: مقرر شده که بین سازمان جهادکشاورزی و اداره کل آموزش و پرورش استان تفاهنامه‌ای در خصوص اهمیت خاک تهیه و در روز جهانی خاک مبادله شود و همچنین محتوای آموزشی با موضوع خاک تهیه و با اولویت برای مدارس شبانه روزی ارسال شود.

او افزود: از دیگر برنامه‌های این رویداد نصب بنر در شهر با موضوع اهمیت و جایگاه خاک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی اساتید برجسته استانی و کشوری و تهیه و تدوین طرح‌های علمی و پژوهشی در زمینه حفظ و صیانت از خاک توسط دانشگاه‌های سطح استان و همچنین نواختن زنگ روز جهانی خاک در یکی از مدارس استان به صورت نمادین اشاره نمود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تولید محتوی در خصوص مسائل مرتبط با خاک و پخش آن توسط صدا و سیمای استان در طول هفته بزرگداشت روز جهانی خاک و برگزاری مسابقه بین دانش آموزان مدارس شبانه روزی استان با موضوع اهمیت خاک از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.