اذعان ریاض به اختلاف با واشنگتن بر سر بازار نفت

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت که ریاض با آمریکا در مورد بازار نفت اختلافاتی دارد.

عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان امروز شنبه گفت که روابط میان آمریکا و عربستان رابطه‌ای دیرینه و قدیمی است و بار‌ها این رابطه دچار چالش شده است.

او در ادامه افزود که روابط ریاض و واشنگتن بار‌ها دچار فراز و نشیب شده است، ولی هر دو کشور همواره به سمت تقویت روابط دو طرفه حرکت کرده اند.

الجبیر تاکید کرد: اختلاف میان کشور‌ها و دوستان گاهی مواقع طبیعی است، اما ما به فعالیت‌های خود در راستای منافع کشورمان ادامه خواهیم داد.

او همچنین تصریح کرد: ما در بسیاری از موارد با یکدیگر همسو هستیم و همین همسویی موجب تقویت روابط دو طرفه میان دو کشور عربستان و آمریکا شده است.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: ما اختلافاتی در مورد بازار نفت با آمریکا داریم؛ ریاض مواضعی برای خودش دارد و معتقد است در شرایط فعلی این مواضع صحیح است، ولی برخی آمریکایی‌ها عقیده دیگری دارند. ما از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

در ماه‌های اخیر به دلیل ادامه درگیری‌های نظامی در اوکراین و تحمیل برخی تحریم‌های یک طرفه از سوی واشنگتن علیه بخش انرژی روسیه، بازار نفت دچار تلاطم‌هایی شده است. به همین دلیل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از عربستان سعودی خواسته به منظور تعدیل قیمت نفت میزان تولید خود را افزایش دهد، اما عربستان تا به امروز از پذیرش این درخواست سر باز زده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
بشنو و باور نکن ،هرچی آتیشه تو گور
دوتاشون در میاد
آخرین اخبار