با اجرای طرح پنج شنبه‌های امدادی

بیش از هزار نفر آموزش‌های امدادی را فرا گرفتند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح پنج شنبه‌های امدادی از سه ماه گذشته در استان خبر داد.

کاوسی گفت: در قالب اجرای طرح پنج شنبه‌های امدادی، به هزار و ۸۰ نفر از کارکنان و امدادگران جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی آموزش‌های مختلف امدادی ارائه شد.

او با اشاره به اینکه هرچه آموزش‌های امدادی را به سطوح مختلف جامعه هدایت کنیم، کمک شایسته‌ای به امداد و نجات می‌شود، افزود: بدون شک کمک به همنوع باید همراه با آموزش و تخصص باشد در غیر این صورت به حادثه دیده آسیب‌هایی مضاعف وارد می‌شود.

کاوسی گفت: تاکنون ۹ پنج شنبه امدادی در سطح استان برگزار شده و در هر یک از دوره‌ها حدود ۱۲۰ نفر از کارکنان و امدادگران شرکت و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بروز کردن اطلاعات و دانش نیرو‌های امدادی و آمادگی نیرو‌ها برای رویایی با حوادث را از جمله اهداف اجرای طرح دانست و بیان کرد: آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث دارد.

او کوهپیمایی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای افزایش توانمندی نیرو‌های امدادی عنوان کرد و افزود: تاکنون مباحث آموزشی شامل مخابرات و کار با بی سیم، احیای قلبی و ریوی، اقدامات لازم در زمان خفگی ها، کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ، تریاژ، حمل مصدوم، پدافند غیرعامل و شوک از سوی مربی‌های مجرب ارائه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.