درخشش دانشجویان دانشگاه بیرجند در المپیاد علمی کشور

۱۰ رتبه برتر بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور به دانشگاه بیرجند رسید.

در مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی، دانشجویی کشور سال ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه بیرجند خوش درخشیدند و ۲ مدال رنگارنگ را از آن خود کردند.

همچنین ۱۰ نفر از دانشجویان دانشگاه بیرجند در این ماراتن علمی دانشجویی کشور بعنوان نفرات برگزیده المپیاد علمی سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

در مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور سال ۱۴۰۱ سیمین عباس‌زاده و کوثر هدایتی‌نسب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته روان‌شناسی دانشگاه بیرجند به ترتیب رتبه‌های ۲ و ۳ را کسب کردند.

محمد ایامی در رشته المپیادی علوم جغرافیایی رتبه ۱۴، سجاد کدخدائی در رشته المپیادی علوم زمین با رتبه ۲۳، محمدرضا خندان در رشته المپیادی حقوق رتبه ۲۵، فاطمه داوطلب در رشته المپیادی آمار با رتبه ۲۷، فاطمه مانده‌گار در رشته المپیادی مهندسی عمران رتبه ۲۷، علی عارفی در رشته المپیادی زبان و ادبیات فارسی با کسب رتبه ۳۶، محدثه قاسمی در رشته المپیادی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت رتبه ۴۲ و مهناز شمس آبادی در رشته المپیادی زیست شناسی رتبه ۴۳ این المپیاد علمی را کسب کردند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی برگزیدگان مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی - دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۱ پس از بررسی، تعیین رتبه و تایید در شورای المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام می‌شود.

گفتنی است، به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب برای اعتلای علمی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، در سال ۱۳۷۵ تصمیم گرفت تا المپیاد علمی-دانشجویی کشور را سالیانه برگزار کند و مسئولیت این امرِ مهم، به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شد و این سازمان نیز از آن زمان تاکنون، المپیاد‌های علمی-دانشجویی کشور را برگزار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.