۲ کارگر محبوس شده معدن پابدانا جان باختند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در پی ریزش معدن ۱۲/۱۴ در پابدانا، ۲ کارگر جان باختند.

رضا فلاح با بیان اینکه دیروز در پی ریزش معدن ۱۲/۱۴ پابدانای کوهبنان، ۲ کارگر محبوس شده بودند، گفت: پس از جست و جوی تیم امداد و نجات نیروهای امدادی، ساعت ۴ امروز کارگران پیدا شدند؛ اما هر ۲ کارگر جان خود را از دست داده بودند. 

او افزود: یک تیم از هلال احمر و ۲ تیم امدادی از خود معدن عملیات جست و جوی این ۲ کارگر را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید:



مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: این حادثه در عمق زمین اتفاق افتاده بود.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان در این رابطه گفت: در حادثه ریزش معدن زغال‌سنگ واقع در شهرستان کوهبنان، ۲ تن از کارگران این معدن که محبوس شده بودند جان خود را از دست دادند. این حادثه ۵ حادثه‌دیده داشت که ۳ تن نجات یافتند.

مجید توکلی، فرماندار کوهبنان نیز درباره جزئیات این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیشب، ۵ نفر از کارگران معدن ۱۲_۱۴دچار حادثه شدند.

او افزود: اعضای کمیسیون کارگری و تیم‌های امداد و نجات، سریع به منطقه معدنی اعزام شدند و اقدامات اولیه را برای نجات حادثه دیدگان آغاز کردند.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: عملیات امداد و نجات تا ساعت ۲۳ دیشب به طول انجامید که در نهایت در این حادثه از ۵ کارگری که دچار حادثه شده بودند، ۳ نفر از آن‌ها نجات پیدا کردند.

او افزود :عملیات امداد برای بیرون آوردن ۲ کارگر محبوس شده آغاز شد؛ اما به دلیل ریزش‌های متوالی زغال سنگ، این عملیات تا ساعت ۳ شب ادامه پیدا کرد و سرانجام جنازه ۲ کارگر محبوس شده پیدا شد.

توکلی ضمن تسلیت به خانواده‌های این ۲ کارگر تصریح کرد: در حال حاضر جنازه ۲ کارگر جان باخته برای طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی  فرستاده شده تا پس از صدور جواز دفن این کارگران برای خاکسپاری به زادگاه خود منتقل شوند.

برچسب ها: جان باختن ، ریزش معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار