تحصیل هزار و ۶۴۷ دانش آموز قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۷ دانش آموز معادل ۱.۴۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کنند.

حسین کریمی رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۷ دانش آموز معادل ۱.۴۴ درصد دانش آموزان استان در مدارس استعداد‌های درخشان تحصیل می‌کنند که  ۷۰۷ نفر از آنها  در دوره اول متوسطه و ۹۴۰ دانش آموز در دوره دوم متوسطه  هستند.

کریمی با اشاره به فعالیت چهار مدرسه استعداد‌های درخشان در استان، تصریح کرد: قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران است.

این مسئول آموزش و پرورش استان اضافه کرد: خدمات دهی علمی و آموزشی در مدارس استعداد‌های درخشان متنوع است و در این مدارس علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوایی، توسعه‌ای و پژوهشی اجرا می‌شود.

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و ایجاد فرصت مناسب و متنوع تربیتی متناسب با استعداد، علاقه و تفاوت فردی باید اساس کار مدارس سمپادی قرار گیرد.

وی شناسایی، هدایت و تربیت دانش آموزان مستعد و برتر مبتنی بر فلسفه تعلم و تربیت اسلامی استعداد‌های درخشان و توانمندسازی آن‌ها را از اهداف این مدارس دانست و افزود: ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به دانش‌آموزان دارای استعداد‌های برتر و رشد و شکوفایی این استعداد‌ها از مهمترین رسالت مدارس استعداد‌های درخشان به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه ۲ روش برای شناسایی این استعداد‌ها وجود دارد، افزود: در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان در محیط‌های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعداد‌ها از این طریق شناسایی می‌شوند.

رییس اداره استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش وپرورش استان قزوین با اشاره به اجرای نظام تعلیم و تربیت تمام ساحتی در این مدارس، گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و دانش آموزان این مدارس بیشترین مقام‌ها را در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و علمی کسب کردند.

وی تاکید کرد: تربیت دانش‌آموزانی متعهد، مسئولیت‌پذیر و در تراز اصول اعتقادی اسلام و جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین رسالت معلمان و مربیان شاغل در مدارس سمپاد است.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.