صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جوبی از افتتاح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان همزمان با سراسر کشور طی چند روز آینده خبر داد.

اربابی در نشست خبری هفته بیمه سلامت گفت: سوم آبان همزمان با سالروز تأسیس بیمه سلامت قرار است طی جلسه‌ای به طور رسمی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در کشور و استان آغاز به کار کند.

او افزود: در استان این صندوق افتتاح و بیماری‌هایی مانند سرطان، متابولیک و دیگر موارد تحت پوشش این صندوق قرار گرفته و افراد تحت پوشش می‌توانند خدمات درمانی مربوط به آن را با درصد پرداختی پایین و گاهأ نزدیک به رایگان دریافت کنند.

اربابی بیان کرد: البته هم اکنون ۵ مورد بیماری خاص از جمله دیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه، ام اس و هموفیلی تحت پوشش حمایتی بیمه سلامت قرار دارند و مجموعأ ۶۳۰ بیمارخاص شناسایی و از خدمات درمانی با پرداختی پایین بهره می‌برند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه به دیگر خدمات بیمه سلامت اشاره و عنوان کرد: ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ۸۵ درصد آنان در صندوق همگانی روستایی عضو هستند و خدمات در بخش دولتی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

او گفت: دهک‌های یک تا سه نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و پرداختی آنان در بخش سرپایی ۱۵ درصد و در بخش بستری تنها ۵ درصد است.

اربابی بیان کرد: در بحث بیمه درمان ناباروری نیز سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد و سهم پرداختی بیمه شده ۱۰ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: زایمان طبیعی در مراکز دولتی برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان است و در صورت بیمه نبودن، فرزند متولد شده تا ۵ سال و مادر نیز به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

او عنوان کرد: در بحث دارویار نیز پرداختی از جیب بیمار در صورتی که نسخه داشته باشند افزایش نیافته است و توصیه می‌کنیم افرادی که بیمه نیستند حتمأ در جهت بیمه کردن خود اقدام کنند تا بتوانند از طریق نسخه و دستور پزشک دارو را با قیمت دولتی دریافت کنند.

اربابی گفت: امسال سه هزار نفر در مناطق محروم شناسایی و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت تصریح کرد: در بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز ۴۰ پزشک عمومی و دو پزشک متخصص طرف قرارداد بیمه سلامتند که پاسخگوی نیاز ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه همگانی ما هستند.

او در پایان گفت: در مورد مددجویان بهزیستی نیز با ۱۵ مرکز برای بحث گفتاردرمانی، کار درمانی و شنوایی قرار داد بسته ایم و افراد شناسایی شده می‌توانند خدمات را از این مراکز با درصد پرداختی پایین دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.