تکمیل پردیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیازمند ۶۳ میلیارد تومان است

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به ۶۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی گفت: فاز نخست پردیس اصلی پارک علم و فناوری استان به وسعت ۱۰ هکتار در جوار دانشگاه بیرجند در دست اجراست که ساختمان اصلی این مجموعه از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تامین زیرساخت‌های این مجموعه برعهده استان است، درخواست داریم که از محل اعتبارات استانی به مجموعه ما کمک شود تا روند اجرای زیرساخت‌های پردیس پارک شتاب بگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی بیان کرد: در سه مرحله مقدماتی، رشد و رشد یافتگی در خدمت واحد‌های فناور در پارک علم و فناوری هستیم.

ناصری با اشاره به خدمات ارائه شده به واحد‌های فناور استان، گفت: بهره‌برداری از فضای استقرار، بهره‌مندی از تسهیلات مالی، خدمات مشاوره‌ای، بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاهی، حمایت مادی و معنوی در اخذ مجوز‌ها و تاییدیه‌های محصول و معافیت‌های مالیاتی از جمله خدمات ارائه شده به واحد‌های فناور است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که حمایت لازم را از واحد‌های فناور داشته باشند و در حال حاضر ۱۸۴ شرکت فناور و ۴۵ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند.

ناصری با بیان اینکه ما توان افزایش شرکت‌های فناور را داریم و از طرفی هم توان حمایت‌های لازم را خواهیم داشت، بیان کرد:، اما در زمینه زیرساخت‌ها در پردیس جدید مشکلاتی داریم و نیازمند حمایت استان هستیم.

مدیران تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات ملی بکارگیرند

قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: باید با پیگیری‌ها و رایزنی از مرکز کشور، سهم استان را از محل اعتبارات ملی افزایش دهیم و تنها به جذب اعتبارات استانی اکتفا نکنیم.

وی با ذکر این نکته که 80 درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و تنها 20 درصد به صورت استانی توزیع می‌شود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست علاوه بر اینکه برای جذب اعتبارات بیشتر استانی چانه‌زنی می‌کنند، با توجه به حجم بالای اعتبارات ملی تلاش خود را برای جذب حداکثری آن بکار گیرند.

استاندار با اشاره به پایین بودن رتبه‌های رشد اقتصادی استان ، گفت: خراسان جنوبی از حیث شاخص‌های توسعه‌ای خیلی عقب است لذا باید با جذب اعتبارات ملی، تمام تلاش خود را برای ارتقاء این شاخص‌ها بکار گیریم.

قناعت خاطرنشان کرد: معادن و ظرفیت‌‌های فراوانی در بخش های مختلف استان داریم اما به دلیل خام فروشی نمی‌توانیم از این محل‌ ارزش افزوده چند برابری را کسب کنیم.

وی ممانعت از خام فروشی ماده‌های معدنی آهن و بنتونیت به مدت سه سال در راستای جلوگیری از خام فروشی را تصمیمی درست و منطقی برشمرد و گفت: می‌توان با فرآوری و افزایش ارزش افزوده مواد معدنی، زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار