سند تحول زرشک در خراسان جنوبی تهیه شود

معاون وزیر جهادکشاورزی از استاندار خراسان جنوبی خواست تا سند تحول زرشک در این استان تهیه و نوشته شود.

علائی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین اختتامیه جشنواره ملی زرشک در فرهنگسرای بیرجند گفت: از استاندار خراسان جنوبی می‌خواهیم تا نسبت به تهیه سند تحول زرشک از ابتدای مراحل تولید تا انتها یعنی زمانی که در سفره مردم قرار می‌گیرد، اقدام کنند.

او همچنین به برنامه‌های مهم وزارت جهادکشاورزی که در خراسان جنوبی هم باید از آن بهره برد اشاره و ادامه داد: اجرای الگوی کشت اولین برنامه‌ای است که باید از آن بهره برد.

علائی مقدم بیان کرد: کشت قراردادی ۱۲ محصول و دیپلماسی غذایی از دیگر برنامه‌هایی است که برای تأمین امنیت غذایی و اقتدار آن باید از آن در راه تولید بهره برد.

در ادامه‌ی این مراسم تفاهمنامه ایجاد چند کارخانه فراوری و سردخانه زرشک در استان امضا شد.

همچنین در این مراسم از تمبر اختصاسی جشنواره ملی زرشک، کتاب زرشک و پوستر مستند به رنگ پاییز جشنواره ملی زرشک رونمایی شد.

پیگیری نمایندگان استان برای تصویب طرح حمایتی زرشک

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان امنیت غذایی را برای ما به ارمغان می آورند و مسئولان هم باید امنیت و آرامش را برای کشاورز به وجود بیاورند تا دغدغه ای برای فروش محصولات خود نداشته باشند.

وی افزود:مجلس یازدهم در حوزه کشاورزی گام های خوبی برداشته است و طرح امنیت غذایی در خانه ملت به تصویب رسیده و می تواند گره گشایی بسیار از مشکلات کشاورزی در سطح کشور باشد.

نخعی به خرید تضمینی زرشک اشاره کرد و بیان داشت: اما تاکنون این مهم آنگونه که باید تحقق نیافته است و نمایندگان ملت در مجلس پیگیر اجرای طرح حمایتی زرشک هستند.

قیمت زرشک را واقعی می کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۹۸ درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه زندگی و معیشت ۵۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی با محصول زرشک گره خورده است، ادامه داد: زرشک در خراسان جنوبی هویت بخش است.

جعفری با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت زیر در خراسان جنوبی داریم افزود: در مجموع ۸۵ هزار تن زرشک از این ۱۹ هزار هکتار سطح زیر کشت برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مزارع زرشک یک فرصت برای رونق گردشگری به وجود آورده است، بیان کرد: در طول جشنواره از طریق رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف این محصول را با زوایای مختلف معرفی کردیم.

جعفری با بیان اینکه تلاش ما بر این است که قیمت زرشک را یک پله ارتقا دهیم، گفت: باور داریم با اقدامات انجام شده در جشنواره ملی زرشک آینده بهتری در حوزه قیمت و بازار سازی و فروش در انتظار زرشک خراسان جنوبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.