معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

کمبود آنتی بیوتیک‌ در خراسان جنوبی رفع می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه کمبود داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه‌های استان خراسان جنوبی، این مشکل کمتر از ۱۰ روز دیگر برطرف خواهد شد.

کیانی گفت: با توجه به برخی مسائل اقتصادی شاهد کمبود‌های دارویی به‌ویژه آنتی بیوتیک‌های خوراکی هستیم البته کمبود شربت‌های آنتی بیوتیک در سراسر کشور وجود دارد و مختص خراسان جنوبی نیست.

او افزود: از طرفی در فصل حساس و سرما قرار داریم لذا مصرف این نوع دارو‌ها افزایش یافته است و کمبود‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: آنتی بیوتیک‌های خوراکی مانند آزیترومایسین، سفیکسین، آموکسی سیلین و از این قبیل با کمبود مواجه است البته این دارو‌ها نیاز به نسخه پزشک دارند و مردم نباید بدون نسخه از داروخانه تقاضای دارو کنند.

کیانی عنوان کرد: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به‌ویژه در فصل پاییز، شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی و افزایش مصرف دارو هستیم که نیاز است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های حضوری، تلفنی و کتبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نظر می‌رسد کمتر از ۱۰ روز آینده مشکل کمبود برخی دارو‌ها در استان رفع شود.

او اظهار کرد : در حال حاضر تعداد ۱۰۰ داروخانه بیمارستانی دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی وجود دارد که عمدتا کمبود دارویی دارند.

کیانی تصریح کرد: یک درصد جمعیت کشور را داریم و به همین میزان تعداد داروخانه‌ها نیز متناسب با جمعیت استان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: به دلیل مشکلات تولید در سطح کشور، کمبود دارویی دیده می‌شود مگر اینکه در شهری مصرف خیلی پایین باشد که کمبود به چشم نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار