پشیمانی که بعد از فریب خوردن باقی مانده است

افرادی که در ناآرامی‌های اخیر دستگیر شده اند، به فریب خوردن خود معترف هستند.

در پی فوت مهسا امینی جریانات و گروهک‌های ضد نظام دست به کار شدند تا از این فرصت برای دشمنی استفاده کنند.

در این بین عناصر فریب خورده با برپایی تجمعاتی در شهر‌های بیرجند و قاین، شعار‌هایی را سر دادند.

در این میان اما فریب خوردگان و عناصر وابسته به دشمن با روش هایی چون همراه داشتن چند دست لباس برای تعویض، استفاده از ماسک، عینک و کلاه برای شناسایی نشدن وارد میدان شدند و با کشف حجاب و آتش زدن روسری‌ها سعی در امنیتی کردن فضا داشتند.

اما با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و اطلاعات فرماندهی انتظامی نقشه آن‌ها نقش بر آب شده و این عوامل شناسایی و بازداشت شدند.

در جریان اغتشاشات رسانه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها با دروغ پردازی و شایعه پراکنی سعی در فریب جوانان و نوجوانان دهه هشتادی داشتند که اعترافات افراد دستگیر شده مبین این ماجراست.

پشیمانی، نتیجه فریب خوردن

یکی از دستگیرشدگان جریانات اخیر گفت: در زمانی که من در اغتشاشات بودم، چندین نفر که در حالت روانی عادی نبودند، شروع به سنگ پراکنی کردند.

دیگر فرد دستگیرشده بیان کرد: پس از مرگ مهسا امینی به دلیل انتشار فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صورت گرفت، به حضور در ناآرامی‌ها روی آوردم.


بیشتر بخوانید


او افزود: فیلم‌ها را از شبکه‌های معاند از جمله ایران اینترنشنال دیدم و به حضور در تجمعات ترغیب شدم.

یکی دیگر از دستگیرشدگان گفت: اکنون فهمیده ام که مورد شست و شوی مغزی شبکه‌های معاند قرار گرفته بودم و نمی‌دانم که چه کسی پشت این شبکه‌ها وجود دارد.

دشمن به دنبال سوء استفاده است

حال مردم از مسئولان انتظار دارند که قدم‌های جدی تری در جهت قانونمند کردن و مدیریت فضای مجازی بردارند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: دشمن به دنبال فرصت برای سوءاستفاده است و یکی از راه‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کند شبکه‌های مجازی است.

او ادامه داد: برای مدیریت فضای مجازی باید زودتر اقدام می‌شد و می‌توان بیشتر روی نرم افزار‌های ایرانی کار کرد.

مردم همچنین از دستگاه قضایی انتظار دارند تا با برخی از سلبریتی‌ها و آن‌هایی که در فضای مجازی با تحریک احساسات پاک جوانان و نوجوانان، آن‌ها به دام نقشه‌های شوم دشمن انداختند برخورد کنند.

برخورد قاطع با افرادی که اصلاح نشوند

حجت الاسلام موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: افرادی که به انتشار مطالب مرتبط با ناآرامی‌ها در فضای مجازی اقدام کرده اند به دادگستری خوانده می‌شوند.

او افزود: پس از ارشاد‌هایی که صورت می‌گیرد، اگر افراد از کار‌های خود صرف نظر کنند، با آن‌ها با نظر اغماض برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام موحدی راد تصریح کرد: اگر کسی هم اصرار بر اقدامات خود داشته باشد، برای وی پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.