دادِ دانشجویان فنی و حرفه‌ای از کمبود خوابگاه درآمد

دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای ابن حسام بیرجند از کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دولتی این دانشگاه گلایه‌مندند.

پیروزفر یکی از دانشجویان دانشکده فنی ابن حسام می‌گوید: برای دانشجویان پسر دانشکده ابن حسام اصلا خوابگاه دولتی وجود ندارد و دانشگاه چند تا از کلاس‌های درس را برای اسکان دانشجویان خالی کرده است.

او گفت: همین چند کلاس درس را هم به دانشجویان خاص که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و از طبقه ضعیف جامعه هستند اجاره داده اند.

پیروز فر ادامه داد: ما مجبوریم خوابگاه خصوصی و یا خانه جداگانه اجاره کنیم که با توجه به کرایه‌های بالا اصلا صرفه اقتصادی برای دانشجو را ندارد.

او می‌گوید: علاوه بر آن اتوبوس‌های دانشگاه، چون از سمت دانشگاه بیرجند می‌آیند اکثرأ پر است و گاهی دیگرجلوی دانشگاه ما توقف نمی‌کند و این خود باعث می‌شود هزینه اضافی برای تاکسی روی دوش دانشجو بیفتد.

برای پیگیری علت کمبود خوابگاه پسرانه در دانشکده فنی و حرفه‌ای ابن حسام بیرجند با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

کمبود اعتبار دستمان را از تهیه خوابگاه کوتاه می‌کند

مالکی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بخش دانشکده فنی و حرفه‌ای سپیده مربوط به خواهران مشکل خوابگاه نداریم و ۸۰ درصد دانشجویان متقاضی این دانشکده در خوابگاه پذیرش شده اند.

او افزود: در بخش پسران اصلا خوابگاهی نداریم و به ناچار سه کلاس درس را برای دانشجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی آماده کردیم تا از آن به عنوان خوابگاه استفاده کنند.

مالکی بیان کرد: ساختمانی در نزدیکی دانشگاه وجود دارد که فضای خوبی برای خوابگاه است، اما چون قراردادش با وزارت علوم تمام شده است راضی به عقد قرار داد با ما نشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: دانشگاه یک ساختمان در خیابان غفاری دارد که در زمان کرونا که کلاس‌ها حضوری نبود به یکی از نهاد‌ها اجاره داده است و دی ماه قرارداد آن تمام می‌شود.

او عنوان کرد: این ساختمان فضای خوبی برای خوابگاه است و می‌توان گفت تقریبا نیاز دانشکده فنی و حرفه‌ای ابن حسام به خوابگاه را بر طرف می‌کند، اما از آنجایی که نیروی کافی و اعتبار لازم برای جذب نیروی جدید نداریم، در گیر و دار تأمین اعتبار برای آن هستیم تا بتوانیم این ساختمان را تبدیل وضعیت به خوابگاه کنیم.

مالکی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک سوم دانشگاه بیرجند اعتبار دارد و این موضوع خود باعث کاهش خدمات به دانشجویان می‌شود که امیدواریم با تلاش و پیگیری ردیف بودجه این دانشگاه را افزایش دهیم.

برچسب ها: دانشجو ، خوابگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.