ایجاد اولین شهرک بارگاهی زرشک در روستای افین

اولین شهرک بارگاهی زرشک همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی زرشک در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره گفت: زرشک، زعفران و عناب از جمله محصولات مزیت دار استان ما است که باید از تولید تا فرآوری محصول چرخه آن در استان وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه هدف دیگر ما تقویت معیشت کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده و کمک به بازار سازی محصول زرشک است افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره جذب سرمایه گذاران و تکمیل چرخه تولید تا فرآوری است.

قناعت گفت: با توجه به خواص فراوان زرشک در داروسازی و تغذیه، ضروری است بر روی ابعاد مختلف زرشک کار شود و افراد صاحب نظر و با تجربه به کار گرفته شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تولیدات محصولات دانش بنیان هم گفت: یکی از اهداف ما توجه به شرکت‌های دانش بنیان است و از کمیته‌های این جشنواره می‌خواهیم تا برای تحقق اهداف جشنواره فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت: ضروری است جشنواره با مدیریت درست منابع برگزار و برای کشاورزان مزیت داشته باشد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: این جشنواره ۲۲ مهر در قاینات،۲۳ مهر در سربیشه،۲۴ مهر همایش علمی در بیرجند، ۲۵ مهر جشن برداشت زرشک در بیرجند،۲۶ مهر جشن برداشت زرشک در درمیان و ۲۷ مهر هم اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

او افزود: ایجاد اولین شهرک بارگاهی زرشک در روستای افین، کلنگ زنی شهرک تخصصی زرشک، کلنگ زنی بزرگ‌ترین انبار بورس زرشک و عناب و نشان سازی با موضوع زرشک در شهرستان‌ها از دیگر اقدامات ما در این جشنواره است و شعار ما نیز زرشک خراسان جنوبی برای همه ایران است.

جعفری گفت: افتتاح مرکز توسعه و ترویج زرشک و عناب در قاینات، برگزاری جشنواره غذا و دستپخت در یکی از هتل‌های بیرجند و جشن نیز از دیگر برنامه‌های جشنواره ملی زرشک دربیرجند خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار