دستگاههای متولی حوزه سالمندی با انسجام بیشتر از ظرفیت ها استفاده کنند

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:دستگاه‌های عضو شورای سالمندی با همبستگی از تمام ظرفیت‌ها برای این حوزه استفاده کنند


ابوالفضل رفیعی در شورای سالمندی استان با اشاره به اینکه سالمندی دغدغه‌ای مهم از ابعاد گوناگون به شمار می‌رود گفت: این دوره، یکی از پیامد‌های زندگی مدرنیته و سبک زندگی کنونی به شمار می‌رود.

او اضافه کرد: گریزی از سالمندی نیست و واقعیتی است که در سطح جامعه وجود دارد و با توجه به سبک جدید حاکمیت باید به آن ورود کند.
این مسوول با بیان اینکه در بخشی از آیات قرآنی نیز به تکریم سالمندان تاکید شده چرا که حضور سالمندان در خانواده مایه خیر و برکت است، گفت: بر این اساس چنین فرهنگی باید در جامعه شکل بگیرد که اقدامات فرهنگی در این خصوص امری مهم بوده و امیدوارم این مهم در سند سالمندی استان کار‌هایی برای تکریم سالمندی و تقویت سبک زندگی آن‌ها انجام گیرد.
او با بیان اینکه سالمندی دوره‌ای است که همه افراد به این مرحله می‌رسند، افزود: بطور معمول به سنین بالای ۶۰ سال دوره سالمندی اطلاق می‌شود که در این خصوص برنامه ریزی‌های دقیق اهمیت بسزایی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت : با توجه به شرایط قانونی حل مسائل مربوط به حوزه سالمندان مورد توجه قرار دارد و در این ارتباط چند موضوع اولویت دارد و باید نظریات در این بخش از سوی دستگاه‌های متولی امر ارائه شود.
او اظهار داشت: بنابراین تا یکماه آینده دبیرخانه موارد را پیگیری کند که تعریف درست از جایگاه هر حوزه به خروجی مناسب منتهی می‌شود.
این مسوول با اشاره به اینکه در زمان حاضر با توجه به وضعیت کنونی استان در حوزه سالمندی آمار و ارقام، نیاز‌های فوری و حتی حمایت‌ها مورد بررسی و رصد قرار گیرد، افزود : با توجه به افزایش شمار سالمندان صدور مجوز مراکز و موسسات امری اجتناب ناپذیر است و این کار باید انجام گیرد.
او افزود : افزایش و نگاه ویژه به امید به زندگی در سالمندان زنجانی از جمله موارد مهمی است که می‌توان با برنامه ریزی‌های لازم از قبیل پیگیری مسائل و مشکلات آنان این مهم را بشکل مطلوبی انجام و سازمان دهی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.