استاندار زنجان:

اقتدار یک کشور رابطه مستقیمی با جمعیت جوان آن کشور دارد

محسن افشارچی گفت:یکی از ابزار‌های مهم برای اقتدار روزافزون کشورمان جوانی جمعیت است و در این خصوص نیز باید نسبت به هشدار‌های جامعه شناسان اهمیت ویژه‌ای قائل شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان روزسه شنبه در جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااشاره به اینکه در هر مسیری که حرکت می‌کنیم باید کار‌های هسته‌ای انجام دهیم، افزود: یکسری کار‌های پروژه‌ای بر مبنای کار هسته‌ای بنا می‌شود و به عنوان مثال پروژه مسکن ملی پروژه‌ای می‌تواند در این خصوص کمک حال باشد.

او با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی پرداختن به موضوع ازدواج مهم است، افزود: ازدواج تسهیلگر روان آدمی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از طرفی در حوزه اقتدار ملی نیز یکی از مسائل هسته‌ای موضوع جوانان است.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه هرچه قدرت یک کشور بالا باشد، اما نیروی جوان نداشته باشد به جایی نمی‌رسد، ادامه داد: وجود نشاط اجتماعی، ورزش، اقتصاد مولد و دانش بنیان در گرو وجود جوانان است و نسبت به این مساله باید توجه بیشتری داشت.

افشارچی بابیان اینکه وقتی صحبت از جوان شدن نسل می‌شود این امر صرفا برای حال حاضر نیست، افزود: بی توجهی به این مساله موجب مشکلات عدیده‌ای در سال‌های آینده می‌شود و باید از اکنون برای آن تدبیر کرد.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه جوانی جمعیت به حال حاضر اختصاص ندارد و همه متولیان امر باید نسبت به آن حساس باشند، گفت: باید از اکنون به فکر آن بود، از طرفی در تمامی جوامع دنیا برای فرزندآوری سیاست‌ها و برنامه‌های تشویقی را اعمال و به ازای هر فرزند برنامه‌هایی را اجرا می‌کند تا جوانی جمعیت خود را حفظ کند و حتی در کشور‌هایی که نگران جمعیت هستند در خصوص مهاجرت مسائلی را در نظر می‌گیرد.

افشارچی بابیان اینکه امور بانوان استانداری نسبت به احصاء برنامه‌های هر سازمانی که این خصوص اقداماتی پیش بینی کرده است، اقدام کند، ادامه داد: یکسری برنامه‌های برون سازمانی نیز وجود دارد که تکالیف مربوطه نیز انجام و احصاء شود.

او با اشاره به اینکه موظف هستیم امید را به خانواده‌ها و جوانان تزریق کنیم، گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد نظام اسلامی در حال حرکت و پویایی است که باید تقویت شود.

افشارچی بابیان اینکه رهبری نیز بر موضوع جوانی جمعیت تأکید ویژه‌ای دارد، افزود: این موضوع باید مد نظر همه قرار گیرد تا در آینده دچار چالش و مشکل نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.