لزوم بهره گیری از ظرفیت مردمی در جشنواره ملی زرشک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مردمی علاوه بر توانایی‌های بخش دولتی در جشنواره ملی زرشک تأکید کرد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در نشست کمیته فرهنگی و هنری جشنواره ملی زرشک گفت: زرشک خراسان جنوبی صرفا یک محصول کشاورزی نیست بلکه به عنوان هویتی برای استان مطرح است.

او افزود: محصولاتی مانند زرشک، زعفران و عناب به خراسان جنوبی هویت بخشیده است.

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره ملی زرشک در مهر امسال گفت: با توجه به اهمیت بالای جشنواره، نیاز است در اجرای برنامه‌ها در کنار ظرفیت بخش دولتی، از ظرفیت‌های مردمی هم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۸ هزار خانوار در استان به‌صورت مستقیم تولیدکننده زرشک هستند و ۵۰ هزار خانوار مستقیم و غیرمستقیم از این محل امرار معاش می‌کنند.

او گفت: به‌رغم اینکه بزرگترین باغ خاورمیانه در خراسان جنوبی است، اما به خوبی گفتمان‌سازی نشده و ظرفیت گردشگری کشاورزی هم مغفول مانده است.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: جشنواره ملی زرشک از برنامه‌های محوری استان در حوزه محصولات راهبردی است و اهتمام متولیان به کیفی‌سازی برنامه‌های این جشنواره مد نظر قرار دارد.

او افزود: انتظار می‌رود این جشنواره با کیفیت مطلوب و درخور شأن و منزلت استان برگزار شود و هم‌افزایی همه مجموعه‌ها لازمه این کار است.

فرخنده با اشاره به ارتزاق ۵۰ هزار خانوار از محل تولید زرشک در خراسان جنوبی اظهار کرد: بدیهی است برگزاری جشنواره‌هایی مانند زرشک در استان، نقش به سزایی در معرفی هرچه بیشتر این محصول و سود بیشتر زرشک‌کاران دارد که می‌طلبد مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.