فرماندار بیرجند مطرح کرد؛

کنترل استفاده از کارتخوان هوشمند در نانوایی‌ها

فرماندار بیرجند گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان هوشمند در همه نانوایی‌های خراسان جنوبی کنترل می شود.

فاضلی‌ فرد فرماندار بیرجند در بیست و یکمین نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان جنوبی که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: استفاده از دستگاه کارتخوان هوشمند در همه نانوایی‌های استان اجباری شده است اما هنوز برخی از نانوا‌یی ها از این کارتخوان استفاده نمی‌کنند که این موضوع باید با جدیت پیگیری و رصد شود.

او افزود: با توجه به هوشمندسازی یارانه نان باید هرچه سریعتر طرح جامع نانوایی‌ها ابلاغ شود در غیر این صورت نارضایتی مردم و نانوایی‌ها بیشتر می‌شود.

فاضلی فرد اظهار کرد: اجاره بهای واحد های نانوایی بیش از ۲ برابر شده و در کنار آن نیز دستمزد کارگر افزایش یافته، اما قیمت نان همچنان پایین است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: این موضوع سبب شده برخی از نانوایی‌ها یک شیفت را تعطیل کنند یا به گونه‌ای دیگر زمان پخت را مدیریت کنند.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال برای برگزاری مراسم ویژه محرم و صفر ۸۱۸ تن انواع اقلام اساسی در استان تأمین شده است.

او افزود: سهمیه استان در ماه محرم و صفر ۳۸۸ تن برنج هندی، ۱۰۰ تن برنج تایلندی، ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۹۰ تن گوشت مرغ منجمد بوده و اقلام اساسی تنظیم بازار برای تحویل به هیئت‌های مذهبی با محوریت معرفی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده است.

جعفری اظهار کرد: آمادگی داریم اقلام مازاد بر نیاز هیئت‌های مذهبی از جمله برنج و شکر را در اختیار آموزش و پرورش یا دانشگاه‌های استان قرار دهیم همچنین برای برگزاری مراسم اربعین ۳۵ تن برنج و ۵۰ تن آرد تأمین و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به بررسی قیمت مرغ گرم کشتارگاه در این استان گفت: فرمول تعیین قیمت مرغ زنده تا مرغ گرم کشتار روز توسط سازمان جهاد کشاورزی به کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان صنفی مرغ گرم ابلاغ شده است.

او ادامه داد: نرخ مصوب مرغ گرم در استان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که به سود مصرف‌کننده نیست، اما باید با هنر خود این قیمت را برای متعادل نگهداشتن بازار حفظ کرده و تولیدکننده را نیز راضی نگه داریم.

جعفری گفت: در برخی از شهرستان‌ها از جمله قاینات مرکز عرضه مستقیم گوشت سفید وجود ندارد و عرضه گوشت با قیمت بالاتر از مصوب، موجب گلایه مردم شده است.

سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای رفع این مشکل یکی از تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرده که با راه‌اندازی این گونه مراکز دسترسی همه مردم به مرغ با قیمت مصوب فراهم می‌شود.

او گفت: در جلسه قبل کارگروه، مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام استان نسبت به انعقاد قرارداد خرید با تولیدکنندگان برتر استان و شرکت‌های تعاونی شهرستانی برای خرید دام پرواری اقدام کند و برای تسهیل هماهنگی لازم با فرمانداران و تعاونی‌های شهرستان انجام شود.

جعفری بیان کرد: درخصوص بازرسی از نانوایی‌ها نیز جلسه قبل مقرر شد بعد از اجرایی شدن طرح هوشمندسازی نظارت بر نانوایی‌ها، عملکرد واحد‌های نانوایی بر اساس سامانه مدیریتی به‌ صورت هوشمند رصد شود که در دست بررسی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عرضه شیر خام باید توسط واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر و مجهز به شیر سردکن با رعایت ضوابط بهداشتی انجام شود و نظارت بر این مراکز بر عهده اتاق اصناف و اداره کل دامپزشکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.