اعزام سه گروه از مرکز اورژانس همدان به مرز های غربی کشور

سه گروه از اورژانس استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به کرمانشاه اعزام شدند و تا نیمه شهریور هم۲ گروه دیگر اعزام می‌شوند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۰ نفر با پنچ دستگاه آمبولانس در کرمانشاه حضور می‌یابند و در مرز‌های مهران یا خسروی مستقر می‌شوند.

دکتر شکوهی با بیان اینکه همه نیرو‌های اعزامی تکنسین فوریت‌های پزشکی هستند گفت: این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر تیم‌های اعزامی به مرز کشور، نسبت به میزبانی از کادر درمان و اسکان موقت آن‌ها اقدام کرده است.

او گفت: با نزدیک شدن به اربعین حسینی میزان تردد زائران از مسیر‌های همدان به سمت غرب کشور افزایش می‌یابد بنایراین به نیرو‌های مستقر در پایگاه‌های اورژانس تکلیف شده که تا ۳۱ شهریور از ساعت هشت تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰  به جای پایگاه با آمبولانس در حاشیه جاده مستقر شوند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دارو‌های «o.t.c» نظیر مُسکن‌ها و شربت‌ها در همه آمبولانس‌ها قرار داده شده است این درحالیست که در شرایط عادی این قبیل دارو‌ها در کُدهای عملیاتی قرار داده نمی‌شود.

شکوهی گفت: یک دستگاه کُد (آمبولانس) پشتیبان در میدان کربلای شهر مریانج به علت بالا بودن شمار تردد خودرو زائران از این محل، مستقر می‌شود.

او تصریح کرد: همه بیمارستان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند همچنین بیمارستان بعثت برای پذیرش و بستری بیماران تروما ناشی از حوادث ترافیکی و بیمارستان سینا برای ارجاع افراد مبتلا به بیماری‌های واگیر در نظر گرفته شده است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یک دستگاه کانکس برای  خدمات دهی پزشکی در میدان فرودگاه شهر همدان با همکاری بسیج جامعه پزشکی راه اندازی می‌شود و پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت و مبارزه با بیماری‌های واگیر با مستقر شدن در این کانکس در سه نوبت کاری به مراجعان خدمات می‌دهند.

در مجاور این کانکس هم یک داروخانه که نبا همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر تامین برپا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.