ایتالیا، نخستین شریک تجاری تونس

آژانس تجارت خارجی ایتالیا اعلام کرد که رم در نیمه نخست سال جاری میلادی (۲۰۲۲) به نخستین شریک تجاری تونس تبدیل شده است.

آمار‌ها حاکی از آن است که ایتالیا به نخستین شریک تجاری تونس تبدیل شده و گوی سبقت را از فرانسه که پیش از این نخستین شریک تجاری کشور‌های شمال آفریقا بود را ربوده است.

به گزارش آناتولی، آژانس تجارت خارجی ایتالیا (آی سی ای) در گزارشی با اعلام این مطلب افزود: حجم معاملات تجاری میان ایتالیا و تونس در نیمه نخست سال جاری میلادی بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دینار تونس معادل ۳ میلیارد و ۵۹ میلیون دلار بوده است که از افزایش ۲۷.۲۴ درصدی در طول یک سال اخیر حکایت دارد.

در ادامه گزارش آمده است: ایتالیا حدود ۴ میلیارد و ۹۵۶ میلیون دینار تونس معادل یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار کالا از تونس وارد کرده است که از افزایش ۲۰.۸ درصدی خبر می‌دهد. همچنین صادرات ایتالیا به تونس نیز ۳۳.۴ درصد رشد داشته است که معادل یک میلیارد و ۹۱ میلیون دلار بوده است.

در این گزارش ذکر شده است که پس از ایتالیا، فرانسه دومین شریک تجاری تونس به شمار می‌رود و پس از آن آلمان و چین در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

این در حالی است که شبکه المیادین اعلام کرد همزمان با کاهش نفوذ فرانسه در قاره آفریقا، نفوذ دو کشور چین و روسیه در این قاره در حال افزایش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار