رشد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال متوقف شد

داده‌های اداره آمار آلمان نشان می‌دهد رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی متوقف شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار آلمان، رشد اقتصادی این کشور در ۳ ماهه دوم سال جاری «متوقف شد» و کارشناسانی که امیدوار بودند حداقل میزان اندکی از رشد ببینند را ناامید کرد.

به گزارش پولیتیکو، پس از ثبت رشد ۰.۸ درصدی در ۳ ماهه اول سال، بزرگترین اقتصاد اروپا به سوی رکود رفت. 

اداره آمار آلمان می‌گوید شرایط سخت اقتصادی جهانی با شیوع همه‌گیری کرونا، اختلال در زنجیره تأمین، افزایش قیمت‌ها و جنگ در اوکراین به وضوح در تحولات اقتصادی منعکس شده است. از سوی دیگر در فرانسه هم داده‌های تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد دومین اقتصاد بزرگ اروپا در ۳ ماهه اول امسال ۲ درصد افت داشته است.

همان‌طور که بحران گاز در حال تشدید است، رشد اقتصادی در آینده به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. دولت آلمان هشدار داده است در صورت جدی شدن مشکل کمبود گاز در فصل زمستان، تعدادی از کارخانه‌ها را تعطیل خواهد کرد. آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که فعالیت‌های تجاری اروپا در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

آلمان اکنون با این سوال مواجه است که چگونه چراغ خانه‌ها و صنعت را در زمستان گرم نگه دارد. زیرا جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ در روزهای اخیر به ۲۰ درصد از ظرفیت آن کاهش یافته و میزان ذخیره گازی این کشور را با خطر جدی مواجه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار