سن بالای برخی آمبولانس‌ها در خراسان جنوبی/ تجهیزات اورژانسی کامل است

با وجود تکمیل بودن تجهیزات آمبولانس‌ها در خراسان جنوبی، بالا بودن سن برخی از این خودرو‌ها سبب شده تا نیاز به بازسازی ناوگان اورژانس احساس شود.

عباسی معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند گفت: بالا بودن سن آمبولانس‌ها یکی از عواملی است که باید برای رفع آن، ناوگان اورژانس را بازسازی کرد.

او افزود: هم اکنون ۱۲۷ دستگاه آمبولانس در سطح خراسان جنوبی خدمت رسانی می‌کنند و علاوه بر این ها، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اختیار داریم.

عباسی بیان کرد: به منظور پوشش هر چه بهتر حوادث در استان، ۲ فروند بالگرد نیز در خراسان جنوبی فعال است که یکی از آن‌ها در بیرجند و دیگری در طبس مستقر است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند گفت: شنیده‌هایی مبنی بر خرید چندین دستگاه آمبولانس از سوی اورژانس کشور وجود دارد، اما احتمالا امسال این اتفاق رخ نخواهد داد.

او تصریح کرد: آمبولانس‌هایی که از سوی اورژانس کشور تأمین می‌شود، بر حسب شرایط و شاخص‌هایی بین مراکز مختلف تقسیم و توزیع خواهد شد.

عباسی گفت: دستورالعملی در خصوص تجهیزات آمبولانس‌ها وجود دارد و بر اساس آن، تمامی تجهیزات لازم در آمبولانس‌های استان موجود است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بیرجند میانگین زمان رسیدن عوامل اورژانس به محل‌های اعلامی در شهر‌ها را ۵ دقیقه اعلام کرد و گفت: این رقم در میانگین کشوری ۸ دقیقه است.

او اظهار کرد: میانگین زمان حضور عوامل اورژانس در جاده‌های استان نیز ۹ دقیقه است که این زمان در کشور ۱۴ دقیقه در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: آمبولانس ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.