ثبت ۲۰۰ خاطره‌ از خانواده شهدا و جانبازان خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر اسناد و انتشارات بنیاد شهید کشور از ثبت ۲۰۰ خاطره‌ از خانواده شهدا و جانبازان خراسان جنوبی خبر داد.

نریمانی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که بین صدا و سیمای خراسان جنوبی و بنیاد شهید منعقد شده است، ۲۰۰ خاطره شفاهی از والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد خراسان جنوبی جمع آوری و در قالب‌های مختلف تدوین و پخش می شود.

او گفت: در کشور نیز قرار است این کار فرهنگی در قالب ۱۴۰ هزار تاریخ شفاهی انجام شود و حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده که ۲ میلیارد تومان آن مربوط به خراسان جنوبی است.

نریمانی گفت: برنامه‌های تدوین شده در قالب برنامه‌های فرهنگی از مراکز صدا و سیمای استان‌ها پخش و در فضای مجازی نیز منتشر می‌شود.  

زارع قائم مقام صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: کار برای شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه و افتخار است و همچون گذشته آمادگی لازم برای تولید برنامه‌هایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را در صدا و سیمای استان داریم.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ عنوان برنامه در بخش سیما و ۹۰ عنوان برنامه در بخش رادیو در قالب‌های برنامه‌های روزانه، مستند، نمایش‌های رادیویی و گزارش‌های خبری هفتگی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در صدا و سیمای استان تولید و پخش شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی نیز از همکاری‌های پیوسته و موثر صدا و سیما در پخش زنده یادواره‌های شهدا و ساخت مستند از خانواده‌های شهدا در سراسر استان بخصوص روستا‌ها قدردانی کرد و خواستار تدوام این همکاری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به مردم استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.