ساخت اولین غول صنعتی "سِکِنِری ریفورمر" ایرانی در اراک

سکنری ریفورمر از تجهیزات بسیار مهم متانول پتروشیمی سیراف و دنا برای اولین بار درکشور در اراک ساخته شد.

مهندسان و متخصصان ایرانی در شرکت ماشین سازی اراک غول صنعتی "سِکِنِری ریفورمر" که به عنوان راکتور اصلی طرح‌های متانول کشور است را برای پتروشیمی سیراف و دنا طراحی کرده و ساختند.

این قطعه غول پیکر پیش از این از کشور‌های خارجی تأمین می‌شد که به دلیل تحریم‌ها تولید آن به شرکت ماشین سازی ایران واگذار شد.

صفری مدیر عامل این کارخانه ماشین سازی اراک گفت: از یک سال قبل روند طراحی و ساخت این تجهیز عظیم در این کارخانه شروع شد و سرانجام با تولید اولین نمونه ایرانی این تجهیز بزرگ تعهد ماشین سازی اراک اجرایی شد.

صفری گفت: قرارداد ساخت ۲۴ تجهیز دیگر برای پتروشیمی دنا و سیراف به ارزش ۶۴ میلیون یورو با ماشین سازی اراک منعقد شده که تاکنون روند ساخت آن‌ها پیشرفت ۷۳ درصدی داشته است.

به گفته او این قطعه غول پیکر که یکی از تجهیزات بسیار مهم متانول پتروشیمی سیراف و دنا است تا قبل از این از کشور‌های خارجی تأمین می‌شد که به دلیل تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های طرف قرارداد خارجی کار ساخت آن به شرکت ماشین سازی ایران واگذار شد.


بهاری مدیر بازرگانی و فروش شرکت ماشین سازی اراک هم گفت: "سِکِنِری ریفورمر" تولید شده در این کارخانه ۲۵۰ تن وزن دارد و قطر داخلی آن ۶۵۰ میلی متر است که مطابق با استاندارد‌های جهانی ساخته شده است.

بهاری گفت: صرفه جویی ۲ میلیون یورویی ارمغان تکیه بر عِلم ایرانی است و این تجهیز راهبردی بعد از سه ماه در عسلویه و پتروشیمی دنا نصب خواهد شد.

تاکنون دو تجهیز "سِکِنِری ریفورمر" در ماشین سازی اراک ساخته شده که یکی از آن‌ها به عسلویه ارسال شده و دیگری مراحل انتهایی ساخت را طی می‌کند.

شرکت ماشین سازی اراک شرکت مادرصنعتی سازنده تجهیزات عظیم نفت، گاز و نیروگاهی کشور است که ظرفیت سالانه ساخت ۱۲۰ هزار تن محصول را در سال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.