افتتاح طرح بازسازی پل ۷ دهانه ساوه

پل ۷ دهانه رودخانه مزلقانچای ساوه بعد از ۳ سال دوباره بازسازی شد.

در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی پل ۷ دهانه ساوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مهدی الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه در حاشیه این مراسم گفت: پل هفت دهنه شهرستان ساوه که بر اثر سیل سال ۱۳۹۸ آسیب دیده و تخریب شده بود عملیات اجرایی ساخت این پل پس از تخریب آن آغاز شد.

الیاسی گفت: برای ساخت و نصب این پل که راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های ساوه و شهرستان تفرش است ۱۴ میلیارد ریال صرف شده که از این میزان ۸.۵ میلیارد تخصیص یافته و مابقی هم امسال به سازنده پل پرداخت خواهد شد.

نقی بهجت مدیر اجرایی پل هفت دهانه هم گفت: این پل با طول ۴۵ متر و عرض در تاج ۱۰ متر از نوع شاهتیر ترکیبی و نوع عرشه پل فلزی و بدنه آن از بتن آرمه بوده که دارای ۱۲ شمع با ارتفاع هر شمع ۲۰ متر است.

بهجت گفت: جمع حفاری شمع‌ها ۲۴۰ متر بوده و نوع پرداخت هزینه ساخت و نصب این پل در قالب اسناد خزانه است.

پیش از این در روز ۴ اردیبهشت امسال الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه گفت: این پل تا چند روز دیگر به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

پل ۷ دهانه بر روی رودخانه مزلقانچای در مسیر سد الغدیر و راه ارتباطی شهرستان ساوه با تفرش و نیز مسیر تردد روستاییان است.

این پل بر اثر سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های سال ۹۸ تخریب شد و کار ساخت آن در سال ۹۹ با طراحی سازه فنی و مهندسی در شرکت ماشین سازی اراک انجام شد تا علاوه بر تسهیل تردد، روستاییان از خطر سیلاب‌های احتمالی بهاره نیز ایمن باشند.

بهره برداری پل ۷ دهانه ساوه تا پایان سال ۱۴۰۰ وعده مدیر عامل آب منطقه‌ای

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی اوایل بهمن ماه ۱۴۰۰ گفته بود: کار نصب پایه و عرشه پل ۷ دهانه رودخانه مزلقانچای ساوه انجام و بخش جزئی از کار نهایی، باقی مانده که با انجام آسفالت، تا انتهای سال جاری (۱۴۰۰) به بهره برداری می‌رسد.

نصب پل ۷ دهانه ساوه تا پایان تیرماه وعده استاندار سابق

سید علی آقازاده استاندار وقت مرکزی سوم تیرماه سال ۱۴۰۰ در سفر به ساوه و سرکشی برخی از پروژ‌های عمرانی در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اراک، گفت: کار احداث سازه‌ی پل ۷ دهانه‌ی ساوه در شرکت ماشین سازی اراک در حال انجام است و مشکل اعتباری آن نیز رفع شده و این پل تا پایان تیرماه نصب می‌شود.

شهرستان ساوه از جنوب به تفرش ارتباط دارد و پل ۷ دهانه معروف به پل سدالغدیر در مسیر ارتباطی ساوه به تفرش بر روی رودخانه مزلقان چای قرار دارد.

یکی از پایه‌های پل ۷ دهانه و قدیمی سابق درپی بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه مزلقان‌چای در روز دوازدهم فروردین ۹۸، دچار شکستگی شد که این رخداد تخریب بخشی از پل را به دنبال داشت

به دنبال این تخریب راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی ساوه و روستا‌های شهرستان تفرش و کشاورزان منطقه قطع شد و پس از آن مسیر اضطراری برقرار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.