وعده بهره برداری پل ۷ دهانه ساوه در روز‌های آینده

سرپرست فرمانداری ساوه وعده داد که پل ۷ دهانه ساوه تا چند روز دیگر به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه با اشاره به روز‌های پایانی تکمیل طرح پل ۷ دهانه ساوه در این باره  گفت: این پل تا چند روز دیگر به طور کامل به بهره برداری می‌رسد.

الیاسی گفت: برای احداث پل ۷ دهانه ساوه مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده که تاکنون ۸۵ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده و بقیه مبلغ هم از اعتبارات امسال در نظر گرفته خواهد شد.

بهجت مدیر اجرایی پل ۷ دهانه ساوه هم گفت: همه مراحل فنی اعم از طراحی و ساخت این پل انجام شده و با نهایی شدن آسفالت ۴۵ متر طول این پل، این طرح مورد استفاده کاربران جاده‌ای قرار خواهد گرفت.

بهجت گفت: این پل راه ارتباطی شهر ساوه با روستا‌ها و شهرستان تفرش است که در جریان سیلاب‌های سال ۹۸ تخریب شده و تردد ساکنین این مناطق با مشکلاتی روبرو شد.

پل ۷ دهانه بر روی رودخانه مزلقانچای در مسیر سد الغدیر و راه ارتباطی شهرستان ساوه با تفرش و نیز مسیر تردد روستاییان است بر اثر سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های سال ۹۸ تخریب شد و کار ساخت آن در سال ۹۹ با طراحی سازه فنی و مهندسی در شرکت ماشین سازی اراک انجام و اینک مراحل پایانی نصب آن در حال اقدام است.

با نصب نهایی این پل، روستا‌های در مسیر رودخانه، علاوه بر تسهیل تردد روستاییان، از خطر سیلاب‌های احتمالی بهاره نیز ایمن خواهند ماند.

بهره برداری پل ۷ دهانه ساوه تا پایان سال ۱۴۰۰ وعده مدیر عامل آب منطقه‌ای

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی اوایل بهمن ماه ۱۴۰۰ گفت: مدیر عامل آب منطقه‌ای استان مرکزی اوایل بهمن ماه ۱۴۰۰ گفت: کار نصب پایه و عرشه پل ۷ دهانه رودخانه مزلقانچای ساوه انجام و بخش جزئی از کار نهایی، باقی مانده که با انجام آسفالت، تا انتهای سال جاری (۱۴۰۰) به بهره برداری می‌رسد.

نصب پل ۷ دهانه ساوه تا پایان تیرماه وعده استاندار سابق

سید علی آقازاده استاندار وقت مرکزی سوم تیرماه  سال ۱۴۰۰ در سفر به ساوه و سرکشی برخی از پروژ‌های عمرانی در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اراک، گفت: کار احداث سازه‌ی پل ۷ دهانه‌ی ساوه در شرکت ماشین سازی اراک در حال انجام است و مشکل اعتباری آن نیز رفع شده و این پل تا پایان تیرماه نصب می‌شود.

شهرستان ساوه از جنوب به تفرش ارتباط دارد و پل ۷ دهانه معروف به پل سدالغدیر در مسیر ارتباطی ساوه به تفرش بر روی رودخانه مزلقان چای قرار دارد.

یکی از پایه‌های پل ۷ دهانه و قدیمی سابق درپی بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه مزلقان‌چای در روز دوازدهم فروردین ۹۸، دچار شکستگی شد که این رخداد تخریب بخشی از پل را به دنبال داشت

به دنبال این تخریب راه ارتباطی تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی ساوه و روستا‌های شهرستان تفرش و کشاورزان منطقه قطع شد و پس از آن مسیر اضطراری برقرار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.