تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین با ۳۵۰ میلیارد ریال تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به ضرورت تکمیل طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب خمین با اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال گفت: ارتقای این طرح، گامی در راستای تحقق شعار سال و کمک به تولید است.

حشمت اله عباسی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب خمین در آینده ای نزدیک، افزود: در صورت تامین به موقع اعتبار این پروژه در آینده ای نزدیک وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

عباسی اظهار کرد: این طرح تا کنون ۹۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون به طور آزمایشی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون برای طرح فاز ۲ تصفیه خانه فاضلاب خمین ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر خمین در ابتدا برای جمعیت ۴۳ هزار نفری این شهر و با ظرفیت هفت هزار و ۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز ایجاد شد که قرار است به ۱۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر ارتقا یابد.

عباسی، اولویت وزارت نیرو را تامین آب شُرب برای استفاده مردم و استفاده از پساب فاضلاب برای صنایع عنوان کرد.

وی افزود : شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آمادگی کامل برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی خمین از پساب فاضلاب را دارد و تحقق این امر مهم نیازمند همکاری صنایع این شهرک می باشد.

عباسی تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب می توانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه های مختلف استان فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.