چرا قبر معمر قذافی مخفی است؟

رأی الیوم در مطلبی به بهانه دروغی که عاملان دور انداختن جسد بن لادن به دریا و دفن کردن جسد قذافی در وسط بیابان می‌آورند، پرداخت.

رأی الیوم افزود ویدئویی که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و مربوط به یک جسد تجزیه شده در وسط بیابان بود و به دروغ گفته شد جسد سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی است جنجال بی سابقه‌ای را در خصوص عملیات گمراه کردن افکار عمومی در آغاز انقلاب لیبی ایجاد کرد. این که چه فلسفه‌ای در پس آن نهفته است که اجساد برخی از سران و شخصیت‌ها مانند اسامه بن لادن در دریا ریخته می‌شود، قبور برخی دیگر مانند معمر قذافی و ابوبکر یونس وزیر دفاعش و معتصم قذافی فرزند وی نیز در وسط بیابان است و اجساد برخی دیگر مانند جسد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به مکان‌های نامعلومی از جمله به آمریکا سرقت می‌شود؛ ابوبکر البغدادی که گفته شد به دست یک هسته نظامی وابسته به ارتش آمریکا در جریان یورش به منزلش در نزدیکی ادلب سوریه کشته شد و تاکنون مشخص نیست که برای جسد وی و برخی افراد خانواده اش و محافظانی که در این حمله هوایی کشته شدند چه اتفاقی رخ داد و سرنوشت آن چه شد.

شاید فلسفه دفن جسد سرهنگ قذافی در آغاز انقلاب لیبی و قبل از آن قرار دادن آن در سردخانه نگهداری میوه جات به شیوه غیر انسانی در قالب یک نوع کینه توزی و انتقام جویی در بدترین شکل آن، با هدف از بین بردن و تخریب روحیه یاران و حامیان قذافی و تقویت روحیه دشمنان وی بود دشمنانی که برای اجرای طرحی که ثابت شده بود آمریکایی و برای سرنگونی حکومت قذافی است تلاش می‌کردند و ادامه می‌دادند.


بیشتر بخوانید

معمر قذافی زنده است!


حالا فرض بر این است که این انقلاب پیروز شد و رژیم معمر قذافی نیز سرنگون شد. حال سوالی که باقی مانده است و نیاز به پاسخ روشنی دارد ابهامی است که درباره محل قبر دیکتاتور معدوم لیبی پس از گذشت دستکم یازده سال از کشته شدن وی است؛ و این که محل قبر وی کجاست و آیا خانواده وی این حق را ندارند که بدانند قبر قذافی در کجا قرار دارد.

بهانه‌ای که عاملان دور انداختن جسد بن لادن به دریا و دفن کردن جسد قذافی در وسط بیابان به دروغ می‌آورند این که قبور این افراد (قذافی و بن لادن) به عامل شکل گرفتن مجدد گروه‌های حامی آن‌ها و محل تجمع پیروانشان تبدیل نشود بهانه‌ای که دروغ بودن آن مشخص است، زیرا واقعیت کنونی القاعده یک گروه از هم پاشیده است که دیگر هیچ خطری برای آمریکا ندارد.

این حق خانواده است که محل جسد و دفن آن را بدانند. هر چند میراث سیاسی قذافی از نظر دشمنانش و کسانی که امروز بر تخت حکومت در لیبی تکیه زده اند، بد و دیکتاتور مآبانه است، اما واقعیت‌های میدانی و عملی حاکی از آن است که حاکمان کنونی لیبی بسیار بدتر و خونریز‌تر و دیکتاتور‌تر از قذافی هستند و تاکنون ده‌ها هزار نفر از مردم بی گناه لیبی را کشته اند.

در پایان می‌گوییم چرا آمریکا مراسم مربوط به اعدام صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق را فیلمبرداری و در سطحی گسترده منتشر کرد؟ و اجازه داد جسدش در زادگاهش دفن شود. اما در خصوص جسد قذافی کاملا برعکس رفتار کرد. امیدوارم پاسخ قانع کننده‌ای از طرف آمریکایی بشنویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح.ک
۱۴:۳۴ ۰۶ تير ۱۴۰۱
سوال را با سوال جواب می دهم. چرا با توجه باینکه قبرستانی که دکتر علی شریعتی در آن دفن است را دارند خراب می کند و مردم وخانواده اش خواهان انتقال جسدش به مزینان سبزوار می باشد نمی گذارند بیاورند؟
Iran (Islamic Republic of)
صمد احمدی نژاد
۱۴:۲۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
خیال نکنید جسد صدام مربوط به خودش بود نحوه اعدام ایشون سرتاپا معماست تاکنون هزاران صحنه اعدام دیدیم ولی صحنه اعدام صدام جور دیگه ای بود کجا دیده شده که نفری که طناب به گردنش آویخته بشه آنقدر دراز باشه که بدن فرد از طبقه همکف به زیر زمین سقوط کنه و جون دادن ایشون مشاهده نشه یا فردی که میخواد اعدام بشه پالتوی تشریفاتی و لباس شخصیتی بپوشه و یا فیلمی که پخش بشه از اون شرایط سخت امنیتی را به فیلمبرداری با موبایل یکی از مامورین نسبت داده بشه و هزار دلیل دیگر اثبات میکند که صدام اعدام نشده و با توافقی که بین ایشون و آمریکا و روسیه منعقد شده وی هنوز زنده است و تحت نظر این دو کشور با تغییر هویت و چهره ظاهری زندگی میکند البته در مورد بن لادن و برخی افراد دیگر نیز این فرضیه وجود دارد که بعد از مدتی مشخص خواهد شد منتهی شاید عمر ما این اجازه را ندهد ولی این نوشته احتمالا در آرشیو باشگاه ثبت و ضبط خواهد شد و بعدا مورد استناد قرار خواهد گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
حالا شما از چی میترسید؟ اینکه قبرتون مخفی بمونه؟ قبرستان بقیع هم قبر مخفی زیاد داره.
United States of America
MEHDY
۰۳:۳۶ ۰۶ تير ۱۴۰۱
WHAT GOES AROUND ., COMES AROUND.
REMEMBER WHAT GHAZAFI DID TO IMAM MOSA SADR AND HIS FRIENDS.
HE GOT WHAT HE DESERVED. NO ONE SHOULD SHARE A TEAR ON BITCHES LIKE GHAZAFI WHO WENT TO HELL WITH ONE TICKET. AS A MATTER OF FACT THEY MUST MAKE HIS GRAVE A PUBLIC TOILET, SO OTHER COULD LEARN A LESSON. FUCK GHAZAFI AND FUCK HIS SOUL.PERIOD.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چون میترسند تبدیل به زیارتگاه مردم لیبی بشه. قذافی دیکتاتور بود ولی برای مردم لیبی امکانات و رفاهی فراهم کرده بود که با بارش بمبهای دموکراسی غربی همه به باد فنا رفت و کفتارهای غربی برای لیبی چیزی باقی نزاشتند. اول از همه تمام زیرساختهای لیبی رو نابود کردند و بعد ذخیره طلای لیبی رو غارت کردند و مشغول دزدی منابع لیبی شدند و کار به جایی رسیده که حالا در قرن بیست و یکم در لیبی بازارهای برده فروشی علنی راه افتاده و هر گوشه اون کشور فلک زده دست یه گروه تروریستی وابسته به یه کشور خارجیه.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۴۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این مصداق پیراهن عثمان است. برای روز مبادا. احتمالا مومیایی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
این چوب خداست که بر سر قذافی فرود آمد تا درس عبرتی برای دیگر دیکتاتورها ی حلقه به گوش و سر سپرده آمریکا باشد که مهمان های بی گناه وخیر خواه خود را سر میز غذا خوری باکتک وشکنجه و قتل اجسادشان را به دریا نریزند بلای که قذافی از روی تکبر بر سر امام موسی صدر و همراهانش آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
کشتن قذافی نشونه حماقت یه ملته که فریب امریکا رو خوردن و مملکتشونو نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بنظرتون این مشکل ماها هستش اصلا به ما چه مربوطه که کجا خاکش کردن مشکلات ما گرونی بی رویه خودرو هستش گرونی بی رویه مسکن هستش بالا رفتن اجاره ها هستش تورمی هستش که بیداد میکند رو اجناس روزمره ی مردم گزارش میخاین تهیه کنین تیتر میخاین بزنین از این چیزا بزنین بما چه که صدام حسین چیشد یا صدتا مث اینا چی شد شکم گرسنه این چیزارو نمیفهمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چال اسکندرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
40 سال دیگه میگن خدا بیامرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ تير ۱۴۰۱
لابد از آلبانی هم میگن ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
چون اینها نمردند!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگه راست مبگنین مرد هستین زیر کولر گازی هی نشین طز بده برای ما زرنگی برو ببین صدام هنوز زندست هشت میلیون جوووووونمون کشت که تو راحت زندگی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو خیلی بیداریی که ما خوابیم تو اگه بیدار بودییی کشورتو ب یغما نمیبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
گور باباییی قذافی گور بابا
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۱۴:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
فاصله سن بلوغ تا فارغ التحصیلی 10 سال و بلوغ تا اشتغال 20 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۵ تير ۱۴۰۱
شماهاچراهمه چیزرو به آمریکا وصل میکنید.تواین کشوراختلا س ودزدی رکوردزده شماگیرمیدین به آمریکا...ازماست که برماست..دنبال خودی بگردید که این وضع مملکت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اینطور که از ذهن بیمارت می گذرد این است که به خاطر مشکلات داخلی، مردم باید از همه جا بی خبر باشند!
این مشکلات برای اکثریت جامعه ما هست ولی قرار نیست که همه جا از اختلاس و این چیزها بنویسند
من هم به شدت از اوضاعی که فرمودید کلایه دارم اما سعی کن آزاد فکر کنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ذهن شمایی که ایشونو قضاوت کردید بیمار تره ، به کجا رسیدیم که خودمونو محق اینطور حرف زدن می بینیم
بله ایشون درست می گن وضعیت داخل درصد کمیش به خارج از کشور بر می گرده ، آمریکا و سایر کشورای غربی دشمن قسمت خورده ایرانند اما این دلیلی برای این تورم و رانت های از ابتدای انقلاب تا به امروز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۵ تير ۱۴۰۱
بخاطر اینکه مروم لیبی زیارتگاه نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۱
سرنوشت تمام دیکتاتورها همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ما هم آقای عبدالباقی رو به دروغ مرده جا زدیم . و پزشک باوجدان بطور مشکوکی کشته شد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
واقعا خسته نشدی از این همه دروغ وگوش دادن به شبکه های بیگانه که این همه بلا سرمان آورده اند خدایا عده ای کی عاقل خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
مغزتون رو کرایه ندید به رسانه‌های دروغ.......
از مغزتون استفاده کنید....
حالا مثلاً اون یارو عبدالباقی گنده تر از اکبر طبری و امثالش نیست که به دروغ مرده جا بزنن.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جالبه. اینها می کشند و نابود می کنند ولی خانواده هاشون حق دارند بدونند که مال خودشون رو چگونه کشتند و کجا دفن کردند
اما خانواده مظلومانی که به دست این خونخواران کشته می شوند هیچگونه حقی ندارند ولی اینها همه گونه حق دارند
مرگ بر ظالم و ستمگر و خونخوار در سراسر جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
درسته که هر احتمال شیطنتی از طرف مسببین اصلی حوادث دوران ما که کشورهایی جز آمریکا و اسرائیل و ایادی سرسپرده آنها نیستند ، وجود دارد اما به هر صورت دست خداوند جبار را هم در این قضایا می توان دید که باید دیکتاتورها و جنایتکاران و غارتگران جهانی و دزدان و تروریست ها از آن عبرت بگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
قبر پیامبر خدا حضرت رسول اکرم معلوم است و بسیار گرامی داشته میشود .. بدلیل خیر خواهی و هدایت بشر یت به راه درست ...ارامگاه فردوسی معلوم است بدلیل احیا زبان فارسی ..ارامگاه سعدی معلوم است بدلیل گفتار و انتشار تجربه سالها سیرو سفر در عالم ارامگاه حافظ معلوم است برای گفتار نغز و امید افرین . دیگرانی که شما بیشتر و بهتر میدانید ودر( راه خلق خدا) بودند و کارکردند ..مهم این است و به ملیت و ایین بسته نیست ....فرصت را از دست ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۱۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
اگه باشگاه خبرنکاران دلش واسه قذافی تنگ شده دستور بده یه خیابون تو تهران به نام قذافی بزنن .قذافی چه ربطی به ما داره تو را چه سننه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ب ما چ ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ربطش اینه که افرادی مثل شما رو از خواب بیدار کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
به شما ربط نداره اما به ما ربط داره ، افتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۵ تير ۱۴۰۱
ربطش اینکه مسئولین ما هم یک تکه گوشت رو نشان مردم دادند و به دروغ گفتند جسد عبدالباقی همینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۵ تير ۱۴۰۱
جناب ۱۱:۵۸ آلبانی چه خبر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۱
تو که هستی که کاسه ازآش داغ تری!!؟ جه بهت مبدن، ریاکار
آخرین اخبار