دستور «کیم جونگ اون» برای تقویت بازدارنگی نظامی بیشتر در برابر کشور‌های متخاصم

رهبر کره شمالی به فرماندهان این کشور دستور داد در مقابل کشور‌های متخاصم بازدارندگی نظامی کره شمالی را تقویت کنند.

منابع کره شمالی امروز (جمعه) از دستور «کیم جونگ اون» رهبر این کشور برای تقویت بازدارندگی نظامی کره شمالی خبر داد.

براساس گزارش رویترز رهبر کره شمالی که ریاست نشست بزرگ سه روزه هشتمین کمیسیون نظامی مرکزی را بر عهده داشت همچنین در پایان نشست مهم سه‌روزه با مقامات ارشد نظامی، دستور تقویت قابلیت‌های دفاعی کشورش را صادر کرد. همچنین در این نشست مقامات ارشد کره شمالی موضوع مهم «ارائه ضمانت نظامی برای تقویت بیشتر بازدارندگی جنگی کشور را تایید کردند».

پس این دیدار، مقامات کره شمالی اشاره دقیقی به بازنگری در برنامه‌های جنگی خود نکرد، اما تاکید کردند که پیونگ‌یانگ تصمیم گرفته وظایف عملیاتی یگان‌های خط مقدم خود را با «یک طرح اقدام نظامی مهم» تقویت کند.

به نوشته رویترز، «هونگ مین» کارشناس ارشد مؤسسه اتحاد ملی کره در کره جنوبی می‌گوید: «کره شمالی می‌توانست استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را در برنامه‌های عملیاتی جدید خود با توجه به استفاده از اصطلاح بازدارندگی جنگ که برای اشاره به قابلیت‌های هسته‌ای استفاده می‌کند، اضافه کند».

پیونگ یانگ در حال حاضر رکورد سالانه آزمایش موشک بالستیک در سال ۲۰۲۲ را با ۳۱ موشک پرتاب در ۱۸ رویداد آزمایشی شکسته است، اما از سال ۲۰۱۷ سلاح هسته‌ای را آزمایش نکرده است.

پیش‌تر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود آمریکا آگاه است که کره شمالی برای آزمایش‌های هسته‌ای آماده شده و واشنگتن در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ به این موضوع، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه است.

این در حالی است که آخرین گزارش مؤسسه «سیپری» نشان دهنده این است که ۳۵ سال پس از پایان جنگ سرد، مسابقه تسلیحاتی جدید بین قدرت‌های بزرگ آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۳ تير ۱۴۰۱
ما باید زیر چتر اتمی کره شمالی قرار بگیریم
آخرین اخبار