آمریکا: کره شمالی برای انجام آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

وزیر خارجه آمریکا با بیان این‌که کره شمالی در حال آماده شدن برای انجام آزمایش‌های هسته‌ای است این اقدام را خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خواند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده آگاه است که کره شمالی برای آزمایش‌های هسته‌ای آماده شده و واشنگتن در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ به این موضوع، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما می‌دانیم که کره شمالی برای چنین آزمایشی آماده شده است. ما این موضوع را به شدت با هوشیاری دنبال می‌کنیم. ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای خود، از کره جنوبی و ژاپن و سایرین، هستیم تا برای هر سناریویی آماده باشیم.»

آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است

بلینکن با بیان این‌که «آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی برای منطقه خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خواهد بود که بسیاری از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند»، از کره شمالی خواست از چنین اقداماتی خودداری کند و به پیشنهاد بازگشت بدون پیش شرط به میز مذاکره پاسخ مثبت دهد.

هیچ‌گونه قصد خصمانه‌ای علیه کره شمالی نداریم

بلینکن گفت: «ما آماده هستیم که هم در کوتاه‌مدت و هم درازمدت تعدیل‌هایی را برای حضور نظامی خود انجام دهیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «من قبلاً گفته ام و اکنون نیز تکرار می‌کنم که ما هیچ‌گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به کره شمالی نداریم.»

شب گذشته کره جنوبی از اقدام همسایه شمالی خود در شلیک چند راکت از یک سکوی پرتاب چندمنظوره خبر داد.

این در حالی است که وزرای دفاع آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز گذشته موافقت خود را با برگزاری یک رزمایش برای مهار قدرت کره شمالی اعلام کردند. هدف این رزمایش تمرکز بر مهار قدرت موشکی پیونگ یانگ است. قرار است نیرو‌های نظامی این کشور‌ها در این رزمایش اقدام به تمرین رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی کره شمالی را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
کره شمالی کارش درسته
آخرین اخبار