تردد کامیون از مرز بازرگان ۳ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: در سه ماه نخست سال جاری، تردد کامیون از این پایانه به ۶۴ هزار و ۷۵۱ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه درصد افزایش دارد.

جابر اکبرپور گفت: این پایانه به صورت ۲۴ ساعته فعال است و کارکنان مستقر در این مرز به صورت شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند و فعالیت این پایانه در امر واردات، صادرات و ترانزیت کامیون‌ها بی وقفه ادامه دارد.

او با بیان اینکه عمده مقاصد ترانزیتی کامیون‌هایی که از بازرگان گذر می‌کنند، مرز‌های باشماق، خسروی و آستارا است، گفت: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای مرز بازرگان در ورود و خروج تجاری به کشور است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز را ۶۹۷ دستگاه عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع ۲۳ هزار و ۴۰۳ دستگاه کامیون از کشور خارج شده و ۴۱ هزار و ۳۴۸ دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده که به ترتیب ۹ درصد کاهش و ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

اکبرپور گفت: عمده کالا‌های صادراتی در این مدت شامل محصولات کشاورزی و پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی بود که به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر شده است.

او همچنین عمده کالا‌های وارداتی از طریق این پایانه مرزی را انواع ماشین آلات صنعتی، رنگ، اسکلت فلزی، انواع پارچه، لوازم و قطعات یدکی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.